ERILAISTA (JA HAUSKAA!) TREENIÄ

Heippa kaikille ja ihanaa lauantaita! Loistavaa, että säät ovat pysyneet kuluneina viikkoina vieläkin näin aurinkoisina. Kuten sanottu, elokuuhan on loppukesää, ei syksyä! ;-)

Inspiroiduin tänään kirjoittamaan urheilusta. Haluan näin "alkavan" uuden treenikauden kunniaksi jakaa muutamia vinkkejä hyvään oloon.
Kuinka moni tykkää treenata kotona? Olen itse ainakin ollut sitä tyyppiä, kuka tykkää mennä jonnekin muualle liikkumaan. Eli siis esimerkiksi menen jumpalle tai kuntosalille, jos haluan lihastreeniä tai vastaavaa. Salikorttini loppui elokuun alkupäivinä, ja minulla oli jostain kummasta ollut mielessä pitkin kesää, että millaistahan olisi treenata pihalla. Huomasin salikortin päättymisen uutena tilaisuutena tehdä vähän jotain muuta. Olen treenaillutkin siitä lähtien omalla pihalla, ja huomannut, kuinka raikastavaa se on, siis aivan eri tavalla virkistävää, kuin sisällä urheileminen. Ajattelin nyt jakaakin hieman "vinkkejä" pihalla treenaamiseen, vielä kun se on säiden puolesta mukavaa.


Treenipaikka on helppo rakentaa: Valitse, haluatko mennä varjoon, puolivarjoon, vai aurinkoon. Itse menen mieluiten puoliksi tai kokonaan varjoon, sillä auringon paisteessa saattaa tulla nuutunut olo. Jos tarvitset treenaamiseen tablettia, laita se tukevasti penkin päälle, jotta sinun on helpompi seurata treenin ohjeita. Jos treenissäsi tarvitaan jumppamattoa, ota sekin. Älä kuitenkaan ota parasta joogamattoasi tai jumppa-alustaasi, koska muuten se saattaa likaantua.


Laita penkin läheisyyteen tarvitsemasi apuvälineet (jos tarvitset niitä). Muista vesipullo!

Lisää motivaatiota, ja palkitse itsesi treenin jälkeen jollakin erityisellä. Itse käytän treenin jälkeen eri suihkusaippuaa kuin normaalisti. Tällä hetkellä suosikkini on The Body Shopin Mango-suihkusaippua. Joskus teen myös kasvonaamion.
Pihalla treenaaminen erittäin inspiroivaa ja vieläpä todella helppoa! Ulkona vain mielikuvitus on rajana, voi tehdä erimittaisia ja erilaisia treenejä! Olen muutenkin innostunut lähinnä oman kehon painolla treenaamisesta, se on jotenkin luontevaa itselleni, vaikka tykkäänkin käydä myös kuntosalilla.
 
Suosittelen lämpimästi kokeilemaan pihalla treenaamista, vaikka edes muutaman minuutin tai liikkeen verran, sillä se virkistää aivan eri tavalla verrattuna sisätreeneihin! Siis aivan eri tavalla. Treenin jälkeen on jotenkin virkistynyt, raikas ja levollinen olo. :-)
Ja mikä ihmeellisintä -olen huomannut koukuttuvani pihatreeniin! En ole suunnitellut mitään etukäteen, että milloin treenaan. Tänäänkin vain spontaanisti teki mieli hieman reippailla, ja päädyinkin tekemään pihatreenin. Virkisti todella paljon!! Tämän päivän treenini oli Intervalli-treeni, 25 minuutin mittainen Tabata -treeni, jonka voit nähdä tästä painamalla.
Laita lemppari treenivaatteet päälle, ja anna mennä! :-)
Mukavaa päivää, murut! ❤️