PARAS VIHERSMOOTHIE - OHJE

En yleensä jaa blogissani mitään ruokajuttuja, mutta kun jaan, niin ne ovat ehdottomasti jotain superhyvää. Olen aina ollut smoothieiden suurkuluttaja ja niitä tuleekin syötyä välillä melkein joka päivä. Tykkään kokeilla aina uusia reseptejä, mutta ajan saatossa on myös kehittynyt ne tietyt luottoreseptit. Nyt halusinkin jakaa kanssanne reseptin lempivihersmoothieeni. Tämä resepti maistuu varmasti myös niille, jotka eivät ole koskaan vihersmoothieista tykännyt. Laitoin nimittäin myös poikaystäväni, joka yleensä kiertää tällaiset terveysjuomat kaukaa, testaamaan tätä. Maistettuaan tätä hän vaan tokaisi että "hei, täähän ei oo olleenkaan paha" ja joi tyytyväisenä lasin tyhjäksi. 

Tämä smoothie käy niin aamu-, väli- tai iltapalaksi. Useasti tykkään tehdä kerralla vähän isomman annoksen, jolloin voin laittaa jääkaappiin lasillisen odottaamaan esimerkiksi seuraavaa aamua. Tykkään myös useasti syödä smoothieni kulhosta ja ripotella päälle esimerkiksi pellavansiemenrouhetta tai granolaa. 

Tähän smoothieen tarvitsee siis vain:

banaanin

anananasta

mangoa

avokadon

2-3 lehtikaalin lehteä

n. 1 dl maustamatonta jogurttia

loraus vettä

halutessaan ruokalusikallisen esim. chian siemeniä tai pellavarouhetta

(Vinkkinä voin antaa, että jos ei ole esimerkiksi aikaa käydä pilkkomaan ananaksia ja mangoja, niin mm. Pirkalta löytyy pakasteista ananas-mango smoothiehedelmäsekoitusta!)

Nyt vaan tämä vitamiinipommi valmistukseen ja nauttimaan uudesta viikosta! <3