Treenipäiväkirja

Kirjoittelin teille kiinteytysvinkistä tuossa kolmisen viikkoa sitten ja ajattelin tänään jakaa teille ajatuksia viime viikon treeneistä. Ensimmäiset kolme viikkoa ovat yleensä ne rankimmat, jonka jälkeen treeneistä alkaa tulla enemmän jo tapa. Toinen viikko mulla meni kuitenkin enemmän ja vähemmän sairastellessa, joten voi olla että tämä viikko mennään vielä vähän rämpien eteenpäin.

treenipäiväkirja

MAANANTAI HIIT Sandy Sweat: helpompi setti kuin ekalla viikolla. Aika helppo muutenkin HIITiksi.
+ 5 kiinteyttävää päivän liikettä (15 kyykkyhyppyä, 15 askelkyykyä/jalka, 15 käsillä kävelyä lankkuun, 15 ojentajapunnerrusta nostaen vuorotellen jalkoja ilmaan, 15 V-istumaannousua)= 2 sarjaa (kolmen sijaan).
Ojentajapunnerrukset oli ihan hirveitä, en tiiä onko mulla ojentajalihaksia ollenkaan...

TIISTAI Laiskottelin

KESKIVIIKKO Eiliselle tarkoitetu Sunshine Sculpt: tykkäsin, oli suhteellisen rauhallinen.
+ 5 kiinteyttävää päivän liikettä (15 vinolankkua molemmille puolille, 15 sivurutistusta seisoen molemmin puolin, 15 lankkua käsille nousten (käsinojasta kyynärnojaan ja takas), 15 ilmapyöräilyä selällään molemmille puolille, 15 tummy toneria molemmin puolin)= 2 sarjaa. Huomaatteko kun on suomenkieliset liikkeiden nimet hallussa?

Tummy toner, GIF ©Tone It Up

TORSTAI Frisbee Golfia 5km lenkki

PERJANTAI Boxing HIIT: tykkään nyrkkeilyyn liittyvistä treeneistä.
+ 5 kiinteyttävää päivän liikettä (15 kyykky-haarahyppyä, 15 kyykkyä, 15 row-to-press molemmin puolin, painot käsissä 15 lyöntiä molemmin puolin kiertäen puolelta toiselle, 15 korkeaa potkua molemmille puolille)= 2 sarjaa

Row-to-press. Lähde: klikkaa kuvaa

LAUANTAI Bikini Yoga Flow: alkaa muistua jo hyvin joogaliikkeiden nimet mieleen. Helpompi pysyä mukana kun ei tarvitse alaspäin katsovasta koirasta nostaa päätä kurkkimaan ruudulta seuraavaa liikettä. 
+ 8 km lenkkipolku Savitaipaleella: Jääkauden jäljet. Käytiin koko perheen (-1) voimin reippailemassa, puolessa välissä pysähdys laavulla ja vähän geokätköilyä.

SUNNUNTAI Total body 5 liikettä (15 askelkyykky vasemmalle <->balettikyykky<-> askelkyykky oikealle, 15 kyykkyhyppyä, alaspäin katsovasta koirasta 15 jalkojen nostoa molemmin puolin, kontallaan 15 vastakkaisen käden ja jalan nostoa kummallekin puolelle, 15 jalkojen laskua polvet 90asteen kulmassa.)= 3 sarjaa
+ frisbeen heittoa ja geokätköilyä

Kaiken kaikkiaan tiistain laiskottelusta huolimatta oli hyvä treeniviikko. Vielä kun jaksaisi tehdä vähän enemmän aerobista, ne on nyt jääneet tosi vähälle. Mutta siinäpä parannusehdotus tälle viikolle!