Tämän hetken juoksukuntoa ja muutama vinkki

Juoksukuntoni tällä hetkellä. Istun lattialla, seurana lääkepurkkeja ja hieman hyödytön polvituki. Kamera kädessä haaveilen, että voisinpa lähteä edes kävelemään metsään, hieman rentoutumaan ja ottamaan vielä viime hetken syksykuvia.

Juoksukuntoani olen treenannut lääkärissä ankan tapaan kävellen, saaden dopingia kipupiikeistä ja polveenkin pistettiin. Kyykkäilen yhdellä jalalla poimien leluja lattioilta. Vauhtitreeniä opettelen sänkyyn menossa, nopeasti kieputtaen itseni peiton alle, saaden jalan mukavaan asentoon. Nyt eletään palauttavaa viikkoa ja pidän jalkaa levossa mahdollisimman paljon. Vasta kolmas päivä menossa ja olen aivan tukossa. Haluan liikkua. Mutta, jos haluan liikkua normaalisti ilman ankkaefektiä, on tämä viikko kokeilemisen arvoinen.

Eilen olisi ollut se kauan odotettu päivä. Päivä, jolloin olisin osallistunut ensimmäisen kerran maastojuoksukilpailuihin, mutta toisin kumminkin kävi. Terveys ei antanut treenirauhaa, terveys ei antanut myöden. Itselleni tämä on kovin tuttua, terveyssyyt tuntuu aina ulottuvan niihin omiin haaveisiin ja huippuhetkiin, joskus alkaa jopa tuntumaan että voiko tämä enää olla edes totta. Kyllä, kaikki tämä on totta.

Vaikka itse en tällä hetkellä voi juosta, ratsastaa, saatika siivota ilman kipuja, ajattelin jakaa teille muutamia vinkkejä juoksemiseen, jotka auttoivat itseäni eteenpäin ja jatkamaan. Näitä tulen käyttämään taas kun voin lähteä tuulettumaan ulkoilmaan juoksuhousut ja lenkkarit jalassa.

1. Valitse treenipäivät ja ajankohdat valmiiksi tulevalle viikolle ja pidä niistä kiinni. Näin saat itsesi lähtemään lenkille.

2. Sää on vain pukeutumiskysymys. Sitä paitsi vesisateessa juokseminen on ihanan virkistävää!

3. Muista venytellä!

4. Jos treenaaminen tökkii, muistele sitä fiilistä treenaamisen jälkeen, lähde ja tunne se maailman paras fiilis uudestaan!

Mukavaa sunnuntaita kaikille, terveisin intiaani nimeltään Vaappuva Ankka.