Budapest osa 3

Heissan!

Niin vaan meni jo pääsiäinen ja sitä seuraava viikko lähes kokonaan, ennen kuin pääsin taas blogin pariin. Olette jo varmasti odotelleet kolmatta osaa Budapestin matkastani, ja ihmetelleet, että missä se oikein viipyy. No tässä se tulee! Ja nyt on kuvia enemmän kuin tekstiä. Ja niin kiva, että sain kolmantena ja viimeisenä Budapestipäivänä otettua kuvia ihan kameralla! On siis hieman laadukkaampia kuvia luvassa, kuin osissa 1 ja 2.

Viimeisenä päivänä Budapestissa meille oli varattu ihan vapaa-aikaa koko päiväksi. Ajatuksena oli lähteä katsomaan vähän nähtävyyksiä ja shoppailemaan jotain pientä, sekä syömään ennen siirtymistä lentokentälle. Me lähdimme neljän naisen porukassa nautiskelemaan Budapestin tunnelmasta.

Hotellin vieressä oli taidemaalari Roskovicsin patsas. Aluksi mietin onko tämä oikea patsas vai taas niitä "muka patsaita", joille annetaan rahaa, ja sitten ne alkavat liikkua. Mutta kyllä tämä oli ihan oikea patsas.

Hotellimme sijaitsi Tonavan rannalla. Meillä oli hotellilta upeat maisemat Tonavalle ja vanhalle linnoitukselle (en tiedä tarkemmin, mikä linnoitus se oli), mutta sinne suuntasimme.

Näiden ihanien naisten kanssa lähdin tutustumaan kaupungin nähtävyyksiin.
Minä ja Tonava. Kesällä olisi ihana päästä Tonavan risteilylle. Olisi varmasti kokemisen ja näkemisen arvoista.
Upea vanha silta johdatti meidät Tonavan yli.
Niin ku, et mikä paikka tää nyt oikein on?
Tunsin itseni suht pieneksi tämän mosaiikkiteoksen juuressa.

Ja sitten suunnaksi linnoitus ja siis ylös.

Tuollaisella vaunulla kohti korkeuksia.

Ylös päästyämme, piti toki ottaa parit valokuvat, ylläri!

..Ja sitten suuntasimme kahville. Olimmehan me jo kävelleet ehkä kilometrin.. No pääasia, että oli mukavaa. Kahvilla istuskelimme hyvän tovin, jonka jälkeen taas parit valokuvat ja takaisin alas.

Minä ja Henni. Miten tuo minun hattuni näyttää todella oudolta... :D
Tällainen hieno portti siellä oli myös.

Mutta siinä se meidän nähtävyyksiin tutustuminen sitten oli. Hieman laihaksi jäi. Mutta meillä oli hauskaa! Ja sitten pääsimmekin suuntaamaan kohti kauppakeskusta ja ruokailua. Shoppailukierrokselta ei ole kuvia, mutta löysin itselleni paidan, neuletakin ja yhden mekon, sekä lapselleni lenkkarit ja pikkukengät. Siinähän ne tärkeimmät. Sitten suuntasimme syömään. Ja oli melkoinen mättö!

Muistaakseni ravintolan nimi oli Friday. Ja ruoka oli niiin hyvää! Ja sitä oli paljon! Miettikää nyt, tuossa oli neljän naisen annokset pöydässä. Aika paljon jäi syömättä..

Shoppailun ja ruokailun jälkeen oli aika palata hotellille, josta bussi otti koko työporukkamme kyytiin ja suuntasi kohti lentokenttää. Lentokentällä oli vielä aika tehdä ostoksia ja tietysti käydä syömässä..

Lentomme lähti vasta muistaakseni kello 20.30 ja laskeutui lähempänä 23.30. Kotona olin vasta ihan vähän vaille yksi yöllä. Eikä tietenkään tullut nukuttua koneessa, joten voitte uskoa, että maanantaina aamulla töihin herätessä hieman väsytti. Mutta niin sitä vaan jaksoi taas uuden viikon, vaikkakin univelka seurasi mukanani.

Kotonakin kaikki olivat pärjänneet hienosti. Oli ihana nähdä pikkuinen tyttäreni heti aamusta, saada iso halaus ja kuiskaus korvaan: äiti. Sillä hetkellä tajusin, kuinka kova ikävä minulla oli tätä pientä tättähäärää ollut. Voi rakkaus!

Mutta sellainen reissu minulla oli! Jos et ole vielä lukenut Budapestipostauksieni aikaisempia osia, pääset lukemaan ne seuraavista linkeistä: Osa1 ja Osa2

Seuraavassa postauksessani saatte nähdä lisää kuvia, mutta sillä kertaa minun suosikkipaikastani, eli meidän mökiltä pääsiäisen aikaan.