Kesän (k)ilot...

Hei vaan kaikki!

Koti on jälleen kutsunut, ja arki saa alkaa. Siihen kuuluu myös itseään niskasta kiinni ottaminen, ainakin ruokailun ja liikunnan suhteen. Tämä on jo noloa, mutta kahdessa kuukaudessa sain kunnon kesäkilot, kiitos kesän ilojen. Kesän ilojahan olivat suklaa, grilliruoat, viini, karkit, jäätelöt, hampurilaiset, kebabit, nacho cheese ballssit, suklaa, vedyt, pizzat, makkarat, erilaiset majoneesipohjaiset salaatit ja sanoinko jo suklaa... Siis OMG! Kahdessa kuukaudessa sain kiloja kuusi lisää! Hirveetä, kauheeta, kamalaa!!! Tää on jo oma kaikkien aikojen ennätys! Oon ihan järkyttynyt! Ja pahinta on se, että nämä 6kg sai kahdessa kuukaudessa, mutta niiden pois saamiseen menee vähintään 3kk! Ja silloinkin vain pysymällä tiukkana ja liikkumalla säännöllisesti. Siis apua! Miten ikinä pääsen takaisin ruotuun?!?! 

Oma olo on kyllä niin kamala, että olo varmaan paranee huomattavasti jo ensimmäisen viikon jälkeen. Ruokavalioon saa tulla raikkaat salaatit erilaisilla terveellisillä täytteillä, marjat, hedelmät, vesi, jota aina unohdan juoda sen suositellut 6-8 lasia päivässä, pähkinät ja rahkat. Lisäksi aamulenkki ja vaikka kuntosali saisi taas kutsua ihan kunnolla... Kyse ei ole siitä, ettenkö tietäisi, kuinka laihduttaa ja päästä vaikka parempaankin kuntoon kuin olin ennen kesää (se ei kyllä paljoa vaadi), vaan se, että oikeasti laittaisin oman kuntoilun ja oman paremman olon korkeammalle sijalle tärkeysjärjestyksessäni, ja todella pitäisin sen siellä. Olisin johdonmukainen, säntillinen, tiukka, ahkera ja olisi vielä aikaakin... No, ehkä tämä tästä...

Henkinen valmistautuminen alkoi jo viime viikolla, joten olen miettinyt jo ruokia, joita tulen syömään. Olen hyvästellyt  myös suklaan henkisesti, mutta vasta sunnuntaina fyysisesti. Vielä sunnuntai-iltana söin suklaata jättäen sille samalla haikeat hyvästit..Huoh! Jos alkaa tekemään mieli suklaata, pitää varmaan mennä alasti peilin eteen sitä syömään. Eiköhän suklaanhimo katoa siinä vaiheessa suhteellisen nopeasti..

Näkemiin rakkaani...

Mutta nyt tuleviin ruokailusuunnitelmiin. Aamupalaksi puuroa raejuustolla ja marjoilla, lounaaksi salaattia ja kanaa, välipalaksi hedelmiä ja maustamatonta jugurttia marjoilla tai vaikka smoothiesekoitus, päivälliseksi salaattia ja kalaa, iltapalaksi rahkajugurttia ja hedelmiä, ja jokaisella aterialla vähintään kaksi lasia vettä! Kyllä tämä vielä iloksi muuttuu, vaikka juuri nyt ei paljoa naurata.

Mutta nyt se on sitten vaan aloitettava. Herkut pannaan, kuntoilua kalenteriin ja annoskoot järkeviksi. Kesään nähden suunta ei voi olla kuin ylöspäin. Tärkeintä ei ole kuitenkaan laihtua vain ulkonäön vuoksi, vaan saavuttaa taas oma hyvä olo, ja tuntea jaksavansa liikkua ja yleensäkin olla itsensä kanssa. Katsotaan ja kuulostellaan, miten projekti etenee ja kauanko siihen menee..

Tsemppiä kaivataan ja apuja otetaan vastaan! Tästä tämä nyt sitten lähtee!

Taas kerran...

Love life

Kiti