Matka kohti uutta minää jatkuu: Mitä mä haluan syödä?

No niin. Tästä tulee kirjoitus, jota en ehkä haluaisi kirjoittaa. Mä olen nyt saanut leikkauksen jälkeen syödä 15 päivää. Kerronpa nyt vähän tuntemuksista mitä noiden safkojen jälkeen siis on tullut... 

Sairaalan safkat nyt oli sellaista turvaruokaa. Ei käy vatsan päälle - ei myöskään makunystyröiden. 

  • Vesi - siitä tulee huono olo, jo yhdestä kulauksesta. 
  • Keinotekoisesti makeutettu mehu - menee nesteenä veden sijaan - mutta juon ihan liian vähän.
  • Piimä - tuntuu hyvältä juoda, täyttää mahaa - menee periaatteessa yhdestä välipalasta, mutta pitäisikö se laskea juomaksi?
  • Tuoremehu - mun pelastaja. Toistaiseksi olen pystynyt käyttää sekä omena- että appelsiinimehua joko sellaisenaan tai sitten janojuomana vedellä lantrattuna
  • Hiilihapotettuja juomia (kivennäisvedet ja keinotekoisesti makeutetut limsat) en ole uskaltanut vielä happojen takia kokeilla
  • Kahvi - sitä voisin juoda ihan miten paljon vaan. Jogurtit ilman lisättyä sokeria - näihinkin löytyy varmaan vielä sokerittomampi vaihtoehto, kunhan jaksan paremmin tutkia. Mutta pelastaja. 150 g purkki sopivan kokoinen.
  • Viilit, sellaiset makuviilit missä on vain hedelmien ja marjojen oma sokeri. Koska kyseessä ei ole kaupallinen postaus, en kerro mitään merkkejä, mutta näitä saa paria eri makua ja purkin koko on sopiva 150 g
  • Rahka - aika jälyä materiaalia sellaisenaan. Sekoitan smoothien joukkoon. Ihan hyvä smoothieohje alla, josta saa monta annosta. Nää purkitan jääkaappiin valmiiksi sellaisiin pieniin lasipulloihin, mitkä on hyvä napata mukaan vaikka evääksi.
    • 1 (250 g) purkki rahkaa
    • 200g marjoja (mansikoita, mustikoita, herukoita)
    • 200 g hedelmiä (banaania, hunajamelonia, persikkaa, nektariinia)
    • 2 dl piimää
    • 2 dl mehukeittoa (sokeroimatonta) tai mehua nesteeksi
    • 50 g herajauhetta
      • Tästä tulee 9 x 1,5 dl annosta. Yksi annos sisältää 7 g proteiinia ja 77 kcal, herajauheen määrää lisäämällä saa helposti proteiineja nostettua
  • Juustoleipä - menee ns. kahvileipänä. Välipalaksi tms. 
  • Fetajuusto - ihanan pehmeää.
  • Kana - ensimmäisen broilerinjauhelihani vedin blenderillä soseeksi - virhe. Mut kai mä ne pakastetut annokset pystyn jotenkin vetää kasvissosekeiton kanssa.
  • Kana, hyvin itse maustettu ja pannulla kypsennetty. Mä päätin, että pureskelen kunnolla ja syön vaikka vähemmän, mutta laadukkaampaa. 
  • Tomaatti - sitä teki älyttömästi mieli, mutta ei se sitten ollutkaan niin hyvää kuin olin muistanut.
  • Lihapullat - silloin kun tulee huono olo ja tajuaa, että pitää saada jotain heti. Näppäriä, kun näitä aina jääkaapissa. Ostin kaupasta siis valmiina - pienen tehtaan lihapullia, en mitään megamassatuotantoa. 
  • Peruna - täyttää salakavalasti ja tulee helposti syötyä enemmän kuin pitäisi. Puolikas peruna sellaisesta normikokoisesta riittää.
  • Kasvissosekeitto - note toself - älä laita papuja tai herneitä - käy mahaan. 
  • Riisinuudelit - muistaa vaan olla laittamatta sitä chiliä, niin selviää ilman ripulointia. Selvä yhteys hiilihydraattinälkään ja näiden mielitekoon. Puolisen pakettia sopiva annoskoko.
  • Puuro - mun aamujeni vatsanhellijä. 1,5 dl annos kaurapuuroa, mikrossa veteen keitetty ja keittämisen loppuvaiheessa lisätty maitoa. Pienen "voisilmän" kera. 
  • Mehukeitto - ihan jees eväs, juomanakin, mutta turkasen isoissa purkeissa, ei meinaa ehtiä syödä kaikkea. 
  • Kananmuna. Paistettuna tai munakkaana. Yhden munan munakkaasta joutaa puolet kaverille. Paistettu kananmuna menee lounaana, jos ei muuta keksi. 
  • Pulled pork. Löysin kaupasta valmista. Aika kallista, mutta vaihtelun vuoksi vaikka sen kananmunan kanssa. 
  • Kala sen kaikissa kypsennetyissä muodoissa (toistaiseksi). 
  • Keinotekoisesti makeutetut viinikumimakeiset - epäilen näitä dumppaajiksi mulla...
  • Jäätelö... jätän tän nyt vaan tähän...

Jos tätä nyt jotenkin summaa, niin mä en muista syödä - en vaikka puhelin hälyttää syömiset ja juomiset. Enkä muista juoda riittävästi. Mut ehkä tää tästä. 

Missä vaiheessa nää itsestäänsulavat tikit oikein tipahtaa???