Väriä lautaselle ja kevyempi olo

Vaikka olen ollut kipeänä, olen kuitenkin onnistunut uudistamaan oman ruokavalioni. Olin joulukuun ja tammikuun jälkeen sitä mieltä, että täytyy ryhdistäytyä omien syömisien kanssa, sillä ruokavalio oli ihan rempallaan. Kolmas viikko uutta puhtaampaa ruokavaliota käynnissä ja painoa on tippunut 4 kg pelkällä ruokatottumusten muuttamisella. Suurin huomioni on se, että ei tee tippaakaan mieli herkutella, jopa viime viikkoisen risteilyn osalta onnistuin välttämään herkut ja limpparit kokonaan. Olo on yksinkertaisuudessaan niin hyvä ja kevyt koko kropassa. Lähdin mukaan Rita ja Aki Mannisen Tehodieetti 2- nettivalmennukseen, joka sisälsi ohjeet salitreeniin, kotitreenaamiseen ja ruokavalioon. Tähän asti voin sanoa, että elämäni parhaiten sijoitettu 30 euroa.

 

Elämässäni on ollut lukuisia pt-valmennusjaksoja ja ruokavalioita, tähän asti suurin virheeni on ollut kuitenkin se, että olen lähtenyt liian pienillä kalorimäärillä liikenteeseen sekä ruokavalio on sisältänyt liian vähän proteiinia, jolloin muutos on ollut hetkellistä ja herkuttelu on vienyt mennessään. En ole kuitenkaan fanaattinen ruokavalion noudattaja, vaan jos olen liikenteessä, kuten koulussa syön kouluruokaa mutta kokoan annoskoon ohjeiden mukaisesti. Avain onnistumiseen on maalaisjärki, soveltaminen ja veden juonti. Välipalana hyödynnän maitorahkan lisäksi skyr- ja pudding- valmisteita, joilla saa hieman erilaista välipalaa ja herkuttelua päivään.

Paras vinkki, minkä olen saanut, on sitruunan lisääminen veteen. Juon pitkin päivää sitruunavettä, joka buustaa aineenvaihduntaa luontaisesti. Pyrin myöskin tekemään ruoat siten, että koko perhe voi syödä samoja ruokia, eikä minun tarvitse erikseen purkittaa itselleni omia ruokia. Parasta on se, kun olen saanut säännölliseksi rytmiksi syödä oikeanlaisia proteiinin lähteitä, vihanneksia, marjoja, hedelmiä ja rasvoja päivittäin. Tällä hetkellä en käytä erillistä ravintolisää ruokavalion ohella ollenkaan c-vitamiinia ja magnesiumia lukuun ottamatta.

Tämä ruokavalio ei ole itselleni hetkellinen dieetti vaan pysyvä elämäntapa, en tosin aio kulkea puntarin kanssa vaan tietynlainen maalaisjärki ja sovellettavuus mukana. Nyt kun syömiset on saanut kuntoon, toivon että pääsisin vähitellen kotitreenien pariin. Kahvakuula odottelee kovasti treenien alkua. Pikkuhiljaa kuntosaliharjoitukset ja juoksulenkit mukaan kuvioihin, kun oma olo sallii.

Energistä viikkoa juuri sinulle :)