Nuori Yrittäjyys -messut Latviassa

Sveika!

Tiistaina 5.4. lähdettiin käymään Timon ja muutaman opettajan kanssa Nuori Yrittäjyys -messuilla Latviassa! Lähtö oli aamulla klo 5.40 Valkealasta ja joskus 8.00 (ehkä) oltiin Helsingissä. Lento lähti 9.30 ja 10.15 oltiinkin jo Riikassa.

Kentältä suunnattiin ensimmäisenä kirjautumaan hotellille ja ilmoittautumaan messuille. Yövyttiin aika lähellä Riikan keskustaa, Bellevue Park Hotellissa. 💪🏼

Kun oltiin saatu hetki levähdettyä ja käytyä lounaalla, niin hotellilla alkoi loppupäivän kestävä konferenssi. Konferenssissa aiheena oli nimenomaan yrittäminen ja siellä oli useita puhujia mm. viime vuoden voittajayritys ja bisnesmies/sijoittaja/yrittäjä Tal Catran! Itse tykkäsin Tal Catranista ja hänen ajatuksistaan, vaikka hänellä olikin aika omaperäinen ja ehkä jopa ylimielinen(?) tapa puhua.

Kuudelta loppui konferenssi ja 20.00 alkoi tervetuloillallinen Latvian kansalliskirjastolla. Illallisen jälkeen lähdettiin Timon kanssa kohti hotellia paikallisen ruokakaupan kautta, josta käytiin ostamassa hieman snackseja ja juotavaa huoneisiin :b

Eka päivä alkoi olla aika taputeltu tässä vaiheessa, kellon viisarit näytti yhtätoista ja itse kukin alkoi kaivata jo nukkumattia. Hotellilla tehtiin vielä vähän töitä, jonka jälkeen mentiin sitten nukkumaan. Arlabunakti!

Messupäivä

Messupäivä, eli toka päivä Riikassa, eli 6.4., eli keskiviikko alkoi klo 6.50 aamukylvyllä, ai että! Kasilta aamiaiselle ja 8.45 lähti bussi kauppakeskukselle, jossa messut pidettiin. Messupisteitä alettiin kasata klo 9.30 ja itse messut alkoivat 11.00. Messut menivät kaikin puolin hyvin, meidän - eli SomeOne Median - ständillä kävi paljon tyyppejä ja saatiin pelkästään positiivista kommenttia! Meillä oli kyllä aika hyvä houkutinkin, nimittäin Kouvolan Lakritsi. Kävin pari viikkoa sitten Kouvolan Lakulla aamukahvilla ja sain mukaani 11,5 kiloa lakua viemisiksi Latviaan! Noh, lakut lähtivät Latviaan ja sinne jäivät, parempiin suihin ;D Hurjan iso kiitos Kouvolan Lakritsille tästä, parhaita keskusteluja Suomen parhaasta lakusta olivat mm. tämänkaltaiset:

''And here's also some liquorice from our sponsor, Kouvolan Lakritsi! It's a local liquorice company from our hometown!’’

’’Meh, we don't really like liquorice...’’

’’It's Finlands best liquorice, it's sweet and soft, you should try it!’’

’’Well, I guess we could split this one half?’’

’’Of course, go ahead!’’

’’Woah, this is actually really good! It's best liquorice I've ever tasted.’’

Messuilta lähdettiin takaisin hotellille about 17.00 ja vaikka kello olikin vasta iltapäivä, niin väsy pukkasi päälle rankan eilisen ja kokopäiväisen puhumisen sekä seisoskelun myötä! Tutustuttiin muuten messuilla pariin ruotsalaiseen nuoreen, joiden Ny-yritys oli ShoeComF UF. Hotellille päästyämme oli taas hetki aikaa levähtää, ennen kuin alkoi laittautuminen illan palkintogaalaan. Palkintogaala alkoi 20.00 ja kesti about puoltoista tuntia kokonaisuudessaan. Voitto ei osunut meidän kohdalle tällä kertaa, mutta ei se kyllä haittaa, sen verran hieno kokemus jo itsessään pääsy noille messuille!

Kotiin!

Kolmas päivä Latviassa, eli 7.4. Tällöin ei tapahtunut enää mitään kummempaa, käytiin aamupäivällä läheisessä kauppakeskuksessa, jonka jälkeen lähdettiin kohti lentokenttää. Lentokentällä tapahtui Victoria Secret- ja kahviöverit, mutta pistetään sen piikkiin, että pitkät kaks päivää takana, ja kolmas pitkä päivä vielä edessä. Tosiaan, lento oli Suomessa iltapäivällä ja kentältä suoraan Nuorisovaltuuston kokoukseen! ;D

Kivaa oli, ja seuraava reissu onkin tulossa jo ens viikon maanantaina kun lähdetään Berliiniin maanantaista torstaihin!