VIIKONLOPPUREISSU LAPPIIN (Joulupukin pajakylä, SantaPark, Kuusamo)

PERJANTAI 1.12.

Joulukuun alussa käytiin pienellä perhelomalla Lapissa. Pikkusiskoni Helmi ja meidän vanhemmat olivat lähteneet jo edeltävänä päivänä autolla ja minä lensin Helsingistä Rovaniemelle seuraavana päivänä. Ai miksi? No koska perjantaina oli Slush, josta voit lukea täältä

Valtaosa minun tavaroistani oli siis lähtenyt jo edeltävänä iltana, joten minun ei tarvinut raahata matkalaukkua koko päivää pitkin ja poikin Pasilaa. Slush järjestettiin messukeskuksessa, joten pääsin lähijunalla lentokentälle todella kätevästi!

Lento sujui hyvin, mutta heti lähtöselvityksessä ilmaantui pieni jännitysmomentti, kun masiina kysyi, että olisinko vapaaehtoinen siirtämään lentoani. Lento oli siis ylibuukattu ja päivän viimeinen, joten toivoin syvästi ja hartaasti, etten joudu siirtämään lentoani seuraavalle päivälle 😬  Koneeseen kuitenkin päästiin, joskin lento lähti 40min myöhässä, mutta siitäkin saatiin ilmassa kurottua puolet kiinni, joten ei ollut (onneksi) paha viivästys!

Saapuessani Rovaniemen kentälle tuli heti todella lämmin ja tervetullut olo, vaikka kello olikin jo lähemmäs yhtätoista yöllä. Kentällä minua oli vastassa Joulupukin pajakylästä herra, joka toi minut pajakylään. Autossa istuessani hän mainitsi, että siellä olisi minulle raflassa ruokaa odottamassa ja pääsisin vielä pitkän päivän jälkeen syömään ennen nukkumaanmenoa. Tämä kelpasi enemmän kuin hyvin, koska minulla tosiaan oli pitkä päivä takana ja viimeksi olin syönyt yhtään mitään kahdeltatoista päivällä. 😵

LAUANTAI 2.12.

Lauantaiaamu valkeni lumisissa mutta väsyneissä tunnelmissa. Päivän agendana aamupala, Joulupukki, poroajelu, SantaPark ja sitten siirtyminen Kuusamoon!

Lähdimme aamupalalta suoraan kohti Pukin kammaria, ja iloiseksi yllätykseksemme pääsimme tapaamaan hänet todella nopeasti. Olin jo henkisesti varautunut siihen, että joudumme jonottamaan vähintään puoli ikuisuutta, mutta kävelimmekin suoraan Pukin luokse ja siellä hän otti meidät iloisesti vastaan! Joulupukki best 🎅🏼

Juttutuokio Pukin kanssa!

Pääsimme Joulupukin pajakylässä ylittämään Napapiirin porolla!

SantaPark

Joulupukin pajakylän läheisyydessä toimii myös teemapuisto SantaPark (= Joulupukin kotiluola), josta löytyy paljon kivaa ja jouluista toimintaa. SantaParkissa voi osallistua esimerkiksi tonttukouluun (tiedoksenne: Minä olen nyt virallisesti tonttu!), askarrella joulukortteja, koristella pipareita, vierailla jäägalleriassa ja matkustaa satujunalla jouluisissa maisemissa!

SantaParkissa tontut esiintyvät useamman kerran päivässä upeassa show'ssa!

KUUSAMO

SantaParkin vierailun jälkeen vietimme vielä hetkisen pajakylässä ja sitten lähdimme ajelemaan kohti Kuusamoa. Yövyimme muutaman yön Holiday Club Kuusamon Tropiikissa ja normaalin hotellihuoneen sijaan majoituimme täällä loma-asunnossa, joka oli aivan ihana 😍  Sanoin muutaman kerran vanhemmillenikin, että voisin vaikka asua täällä! 😅

Maanantaina 4.12. lähdimme ajelemaan takaisin Kouvolaan. Lyhyt, mutta kiva perhereissu Lappiin! Ootteko te käynyt moikkaamassa Joulupukkia Napapiirillä?