Hapottava habatreeni!

Tervehdys toverit!

Tässä tulee hyväksi havaittu hauistreeni teille testailtavaksi. Tämän treenin jälkeen pitäisi siellä habassa tuntua että jotain on tehty. Hauskaa treeniä !

1. Hauiskääntö tangolla scotti-penkissä. 4x12

Ensimmäiset 2 sarjaa vedetään kevyemmillä painoilla, tarkoitus nostaa painoja loppua kohden. Tärkeää liikkeessä on ettet päästä kättä suoraksi, vaan säilytät lihasjännityksen hauiksessa koko sarjan ajan.

2. Hauiskääntö vinopenkissä, pidolla 4x12

Liikkeelle on yllättävän haastavaa keksiä nimeä :D Tärkeää on että kättä tuotaessa ylöspäin säilytät lihasjännityksen jättämällä liikkeen 90 asteen kulmaan(ei siis loppuun asti). Alaspäin tultaessa jarrutat ja jännität hauista samaan aikaan, liike on ns. pumppaava.

3. 21: kköset 3x7/7/7

Lempparini! Alhaalta puoliväliin x7, puolivälistä ylös x7, ja koko liikerata x 7 = 21: kköset ! ...Toista siis kolme kertaa. Rauhallinen tempo. Vältä heijaamista, äläkä "ota vauhtia" !

 

4. Hauiskäännöt kp pudotuksilla 3x20/max

Valitse kahdet tai kolmetkin eri käsipainot, yhdet huomattavasti painavemmat. Jos olet esim tehnyt normaalisti pitkiä sarjoja kutosilla, valitse kasit. Voit myös turvautua tuttuihin  painoihin. Kaveriksi ota normaalit ja/tai kevyet painot. Toistomerkintä 20 on tässä tapauksessa vain suuntaa antava, nyt on ideana väsyttää lihas kunnolla joten teet niin paljon toistoja kun lähtee. Aloita painavimmilla käsipainoilla. Peruskääntö, kierrä rannetta sisäänpäin ylöstultaessa, näin saat liikkeestä kaiken irti. Kun tuntuu että enempää toistoja ei tule enää painavilla, vaihda kevyempiin ja jatka niin monella toistolla kun jaksat, jos haluat voit vielä kerran pudottaa kevyempiin ja puristaa kaiken irti jatkamalla muutamat toistot.

Siinäpä se ! Kertokaa ihmeessä fiiliksiä jos testailette, olis superkiva kuulla palautetta :)

Huippua viikonloppua tyypit <3 -C.