Pakaranpiiskausta HIITillä !

High intensity interval training...

Eli suomeksi sanottuna HIIT -treeni ! Itselläni on HIITTEJÄ aina 1-2 kertaa viikossa, yleensä tykkään tehdä etureisi/takareisi ja tarakka osaston tällä kyseisellä taktiikalla.

Mikä ihmeen HIIT?

  • Kovatehoinen intervallitreeni.
  • Polttaa hyvin rasvaa, nostaa sykkeet ja tuo takuuvarmasti hien pintaan !
  • Treeni vedetään todellakin täysillä ja työvaiheet ovat rankkoja. joten jos ei ole koskaan tehnyt kyseisellä taktiikalla kovatempoista treeniä, kannattaa totutella treeniin ensin rauhallisemmalla tahdilla ja maltillisesti, oman kunnon mukaan.

Tee aina yhtä liikettä 30 sekuntia, jonka jälkeen pidetään 10-15 s tauko ja siirrytään seuraavaan liikkeeseen. kierroksia 4 kpl. Kierroksien välissä ei pidetä taukoja. Tästä lähtee :

1. Sumokyykkypumppi kahvakuulalla. Ota leveä haara-asento, niin kuitenkin että liikkuvuus antaa hyvin periksi pumppailun. Liikkeessä ei kyykätä ihan alas asti vaan niin että jalat menee 90 asteen kulmaan, ja näyttää että istuisit ilmassa. Liike on jatkuvaa eikä pysähdy, tempo on reipas. Säätele liikkeen raskautta kahvakuulan painolla!

2. SJMV kahvakuulalla, alustalla tai ilman. Ota esim. steppilauta jalkojesi alle ja lähde liu-uttamaan kahvakuulaa "jalkojasi pitkin" maata kohti niin pitkälle että tunnet takareisissä venytystä, jalat on pienessä rennossa koukussa (vaikka liikkeen nimi onkin suorinjaloinmaastaveto). Ylös vetäessä, purista pakarat tiukoiksi ja tuo lantiota aavistuksen verran eteen. Kahvakuula saa olla raskas!

3. Sivukyykky-kävely. Asetu ns. "puolikyykkyasentoon" niin että tuntuu kuin jälleen istuisit ilmassa. Jaloissa säilyy lihasjännitys koko ajan. Lähde astumaan sivulle ja tuo toinen jalka vierelle, asento säilyy koko ajan ! Tätä voi kutsua myös eräänlaiseksi rapukävelyksi.

4. Boksihyppy. Pyri hyppäämään niin, että alusta ei tömähtäisi paljoa, vaan laskeudut joka kerta pehmeästi. Kyykkää joka kerta alas asti niin alustan päälle hypätessä kuin lattialle mentäessä, näin saat parhaan poltteen aikaan! 

Alkuvenyttelyiksi tein nopeita venytyksiä takareisille ja pakaroille. Kävelin myös 3 kierrosta askelkyykky-kävelyä kehonpainolla. Koko treeni lämppäreineen kaikkineen vei aikaa n. 25 minuuttia. Nopeaa ja tehokasta. Seuraavana aamuna tuntui että jotain oli tehty. Kokeile ja tehosta rasvan palamista, boostaa treeni-intoasi sekä saa tuloksia HIIT treeneillä, suosittelen !

Personal trainerit Jesse Olli ja Nina Hosko yhteistyössä järjestää: Spring Workout Sessions !

Nyt SINULLA on mahdollisuus voittaa "treenipassi"eli vapaa pääsy kevään kaikkiin yhteis-ulkotreeneihin. Treenit alkavat keskiviikkona 4.5 kello: 18.00 ja jatkuvat joka keskiviikko samaan aikaan aina 15.6 asti! Seuraava harjoituspaikka ilmoitetaan aina edellisissä treeneissä, ensimmäinen treeni starttaa Katariinanniemen puistossa, Kotkassa. TÄSTÄ pääset katsomaan lisää !

Kuka Jesse Olli?

  • Koulutus: Spartan Gear Personal trainer
  • Sana vapaa: "Moikka. Olen siis 23 vuotias miäs Kotkasta. Personal trainerina olen toiminut puolisen vuotta ja tätä työtä teen rakkaudesta lajiin eli harjoitteluun ja hyvinvointiin. Tule treenaamaan mun kanssa, olen helposti lähestyttävä ja pidän erittäin tärkeänä että saan luotua asiakkaan kanssa luottamuksellisen suhteen. Tykkään tehdä töitä ihmisten parissa ja on ollut hienoa tehdä yhteistyötä Ninan kanssa joka on raudanluja ammattilainen liikunta-alalla".
  • Jessen tavoittaa: Puh. 044 352 95 41 Sähköposti: trainer.jesse.o@gmail.com Jessen facebook-sivuille pääset kätevästi TÄSTÄ.

Kuka Nina Hosko?

  • Koulutus: Trainerlab, Tsempparit (kertaus)
  • Sana vapaa:  "Mie oon iloinen ja vuosien kokemuksilla varustettu valmentaja. Olen työssä jota rakatan ja annan aina 100% itsestäni valmennuksiini ja toivon samaa myös asiakkailtani.Intohimoni on saada asiakkaani ylittämään itsensä ja tuoda positiivista asennetta heidän elämään. Valmennan kokonaisuutta, joten suustani kuuluu siis muutakin kuin "jaksaa jaksaa". Pelkkää kovaa treeniä tärkeämpää onkin mielestäni, että kokonaisuus toimii, palautuminen, mentaalipuoli, uni, ruokavalio, kehonhuolto, rentoutuminen, vireys, hyvä olo, sekä että treenit ovat nousujohteisia ja vaihtelevia, sellaisia jotka tukevat asiakkaan tavoitteita ja sopivat hänen elämäntilanteeseen".
  • Ninan tavoittaa: Puh: 045 235 03 63 Sähköposti: personal.trainer@hosko.fi Ninan facebook-sivuille pääset kätevästi TÄSTÄ.
    Iloiset trainerit Jesse Olli ja Nina Hosko !

Ohjeet tulevat tässä:

  • Lataa Instagram tilillesi jonkinlainen kiva kevätkuva, ja käytä hästägiä #nextlevelspring tai voit myös ladata kuvan Next Levelin facebook-sivulle ja käyttää samaista hästägiä :) 

Ilmoitan voittajan Next Levelin Facebook-sivulla 29.4 Perjantaina kello: 12.00 ! Voittajalle ilmoitetaan myös henkilökohtaisesti, Onnea kuvakisaan !

Next Levelin Instagramiin pääset seurailemaan tulevia juttuja TÄSTÄ TÄSTÄ ja vaikka TÄSTÄ. 

Rakkaudella: C