Rapputreeni jokaiselle & ARVONTA!

Kevät on täällä! 

...Se tarkoittaa vain yhtä asiaa, on aika vihdoin avata treenikausi ainakin erilaisten rappusten suhteen. Toki rohkeimmat voivat niitä juosta milloin vain, talvellakin, mutta itse koen turvallisimmaksi uskaltautua rappusiin vasta kun lumet ja liukkaus ovat kunnolla takanapäin. Treenissä mennään sen verta kovalla sykkeellä, että hiki tulee varmasti. Jokainen tekee tietenkin oman kunnon mukaan, omaa kehoa kuunnellen. Rapputreenit ovat loistava tapa kehittää hapenottokykyä, ja kuntoa. Rasva palaa takuuvarmasti ja olo on mahtava treenin jälkeen ! 

Asiat jotka kannattaa huomioida:

  • Muista ottaa iso vesipullo, josta riittää koko treeniksi!
  • Pue sopivat vaatteet,ei liian kuuma (näin käy useimmiten) eikä liian vähän, treenin jälkeistä lämpöaaltoa seuraa yleensä vilu, varaudu!
  • Jos haluat treenistä kellotetun tai ajastaa alhaalla tapahtuvia liikesarjoja mielummin kuin laskea toistoja, ota sekuntikello!

Tästä lähtee toverit! 

Lämmittele ensin tekemällä venytykset takareisille, ja jos olet esimerkiksi lenkkeillyt paikan päälle se menee lämmittelystä, jos et, tee liikkeitä jotka lämmittävät koko kropan lihaksia, esim. 20 haaraperushyppyä, 20 kyykkyhyppyä (maahan kosketus) ja 20 askelkyykkyä joissa otetaan vartalon kierto mukaan! Lämmittely on tärkeää aina, oli treeni millainen tahansa !

1. Lähde tikkaamaan rappusia niin nopeaan tahtiin kuin itse kykenet,etene rappu rapulta aina ylös asti kertaakaan pysähtymättä. Kun pääset ylös tule reippaasti askeltaen alas ja asetu lankku asentoon,lähde viemään jalkoja sivuille vuorotahtiin,tee 20 toistoa (10 per puoli) . Toista sama nopea tempoisesti 3 kertaa, jonka jälkeen pidetään tauko ja siirrytään seuraavaan liike-sarjaan.

Etene niin nopeasti kuin pystyt!
Voit myös viedä jalkoja vaihtoehtoisesti rintaa kohti, jos liike ei tunnu luontevalta.

2. Nyt harpotaan rappuja, tempo on nopea mutta kuitenkin keskittyneesti ja hallitusti. Jätä niin monta rappua astumatta kun liikkuvuus antaa periksi ja niin että liike on vielä sulavaa. Kun pääset alas, tee 20 kyykkyä. Toista sama 3 kertaa, jonka jälkeen tauko ja siirrytään eteenpäin.

Tärkeää on että liike säilyy sujuvana koko ajan ! Juostessa jätä väliin vain sen verran rappuja että vauhti säilyy.
Kyykätessä muista pitää ryhti hyvänä ja keskivartalo tiukkana, oma liikkuvuus kertoo kuinka alas voit kyykätä.

3. Seuraavaksi lähdetään hyppäämään boksihyppy tyylisesti jokaiselle rapulle. Keskity siihen että jalat eivät tömähdä kovaa rapulle johon hyppäät, pidä liike jatkuvana ja joka hypyn päätteeksi kyykistyt ottamaan vauhtia niin alhaalta kuin kykenet. Tämä liike hapottaa sinua luultavimmin kaikista eniten, mutta älä lannistu,lopussa kiitos seisoo! Pidä tempo niin reippaana kun jaloista lähtee ja kun pääset alas asetu punnerrus asentoon ja punnerra joko miesten tyylillä, tai naisten tyylillä polvet maassa 10 toistoa.

Hyppää voimalla, laskeudu pehmeästi syvään kyykkyyn joka rapulla.

4. Viimeisenä vuorossa pakarapotkuja joka toisella askelmalla. Kun pääset alas tee vielä askelkyykyt vartalonkierrolla x 20 ( Jos haluat treenata enemmän pakaraosastoa tee liike pitkällä askeleella, kun taas etureisi ottaa tuntumaa lyhyemmällä ) . Toista viimeinen setti 3 kertaa, jonka jälkeen voit onnitella itseäsi loistavasta suorituksesta ! HUOM! Jos teet sekuntikellolla, tee alhaalla tehtävää liikettä aina 30 sekunnin ajan. 

Astu joka toiselle rapulle jos haluat takareisiä töihin enemmän, jos taas haluat kehittää enemmän pakara-akselia astu jokaiselle !

Loppuun olisi hienoa hölkätä pieni lenkki ja venytellä lyhyet venytykset etenkin takareisille. Aikaa meni itse treeniin noin 25 minuuttia. Jokaiselta löytyy viikosta ainakin yksi 25 minuuttinen jonka voi kuluttaa treenatessa ihanan raikkaassa ulkoilmassa. 

Next Level löytyy nyt myös instagramista! Käy painamassa seuraa nappia, ja saa tietoa tulevista jutuista nyt myös instan kautta! Tästä pääset kätevästi tsekkaamaan IG tilini. Tulen jatkossa laittamaan treenivideoita ja ruokajuttuja instagraminkin puolelle.  

Tästä tärähtää käyntiin nyt ensimmäinen arvonta ! 

Arvon Personal trainer Susanna Honkasalon PTstartti-paketin, jolla pääset hyvin alkuun kuntosali-ja treeniohjelmien suhteen. Paketti sisältää: 4x tapaaminen, henkilökohtainen ruokavalio ja treeniohjelma, liikuntasuunnitelma sekä alkumittaukset + lihaskuntotestin.

Ohjeet tulevat tässä!

  • Käy tykkäämässä ja tutustumassa Susannaan hänen omilla facebook sivuilla jonne pääset kätevästi TÄSTÄ !

  • Jaa facebookissa mun blogipostaus "Rapputreeni jokaiselle & ARVONTA". Klikkaamalla TÄSTÄ pääset Next Level blogin facebook-sivuille.

  • Kommentoi tähän alle T&J ! 

Näin olet mukana arvonnassa. Ilmoitan Next Levelin facebook-sivuilla PERJANTAINA 15.4 kello 17.00 kuka on voittanut PT-paketin. ( Voittajalle ilmoitetaan myös henkilökohtaisesti ).

Energiaa päivääsi! -C.