Hyvä viikko

Tällä postauksella ei oikeastaan ole sen suurempaa merkitystä, kunhan halusin kirjata ylös hyvän fiiliksen viime viikon treeneistä. Joskus entisen blogin aikoihin harrastin näitä Heiaheian screenshotteja joka viikko, mutta tämän blogin puolella en ajatellut ottaa tavaksi, koska... no, ketään ei kiinnosta. Mutta satunnaisena miten meni noin omasta mielestä -postauksena lienevät ihan ok. Ja jos nyt joku on aiiiii-iina halunnut tietää miten liikun, niin tässäpä sitä.

Pyrin käymään kolme kertaa viikossa salilla. Jakona tällä hetkellä jalat, selkä/rinta/vatsa ja kädet/olkapäät/vatsa. Toimii itselläni ihan mukavasti, ja erityisesti jalkatreenejä rakastan. Toki siltäkin saralta löytyy liikkeitä joiden fani en suoranaisesti ole, mutta pääasiassa tykkään jalkapäivistä eniten. Saa parhaan hien pintaan (kilpparivajukille ei mikään itsestäänselvyys), syke nousee ja saa tuntea itsensä maailman vahvimmaksi nalleksi. Jos jollain viikolla on jätettävä yksi salikerta pois kiireen/sosiaalisen elämän/huipun jumppatunnin takia, yleensä se on käsi/olkapäätreeni. Ei tosin pitäisi, sillä ko. osa-alue on itselläni ehkä se heikoin.

Punttijumpan lisäksi yritän harrastaa jonkin verran aerobista, joskin melko paljon pitäisi mennä maailmassa pieleen, että lähtisin aamulenkille tyhjällä vatsalla ja/tai yöunien kustannuksella. Tällä hetkellä Fressin lukujärjestyksessä menee bodycombat tasan yhden kerran, joten keskiviikon ohjelma on useimmilla viikoilla selvä. Muitakin "ihankivoja" jumppia on tarjolla, mutta pääasiassa sellaisia, jotka eivät aja salitreenien ohi. Matalan sykkeen peruskuntopyristelyä harrastelen useimmiten kävelemällä ulkona tai crossailemalla sisällä, riippuen pitkälti säästä ja mieliteoista. Crossailu ei rasita sääriparkojani samoin kuten asfaltilla kävely, joten melko usein keväällä ja kesälläkin saatan valita sisäliikunnan. Peruskuntolenkkejä olisi ehkä syytä harrastaa useamminkin, mutta pyrin pitämään kiinni vähintään yhdestä joka viikko.

Täyslepopäiviä pidän viikossa vähintään yhden, usein kaksi, joskus jopa kolme. Näiden lukumäärä riippuu paljon vireystilasta ja muusta elämästä - jos tiedossa on laatuaikaa tärkeän ihmisen kanssa tai vaikka standup-esitys keskellä viikkoa, jätän päivän treenin tekemättä. And I'm not even sorry. Nykyisellään käyn hieronnassa kolmen viikon välein, ja hierotan samalla viikolla yhtenä päivänä jalat ja toisena selkä-niska-hartia -osaston. Hierontojen takia treenejä jää väliin useampia, mutta myös tällaisilla viikoilla pyrin tekemään jotain.

Jos olisi halunnut kirjoittaa lyhyesti, olisi voinut todeta että pyrin käymään kolmesti viikossa salilla ja tekemään kaksi aerobista, ja että viime viikolla se onnistui jeejee. Ihan täydellinen viikko tuo ei silti omaan silmään ole; kehonhuoltoa olisi varaa lisätä huomattavasti. Venyttelen kyllä useamman kerran viikossa vaikka en kirjaakaan niitä ylös, mutta lähiaikoina olisi ryhdistäydyttävä bodybalance- ja rullausrintamalla. Ja jos käytettävissä olisi kaikki maailman aika ja energia, niin mahtuisihan tuonne noita pk-lenkkejäkin vaikka kuinka.

Mutta. Oli hyvä viikko, ja ihan niin paljon, että riittää :)