Vuoden 2016 poukkoilut eli mitä kuuluu rahapurkille?

Kerroin toukokuussa käyttäväni liikkumisen "lisämotivaattorina" treenirahapurkkia, eli laittavani euron purkkiin joka kerta, kun olen tehnyt vähintään 30 minuutin ajan jotain, mihin vaaditaan treenivaatteet ja/tai -kengät. Lisämotivaattori on puettu lainausmerkkeihin siksi, etten muista kertaakaan lähteneeni salille tuon euron takia. Mutta kiva lisä se on, tulee ikään kuin säästettyä huomaamattaan.

En ole vielä päättänyt, teenkö monien muiden blogien lailla vuosikatsausta yleisesti, mutta kuluneen vuoden jumppakanailuja voisi kyllä tarkastella ihan mielenkiinnosta. Koska olen tilastonatsi, ja koska voin :) Eli miltäpä näyttää rahapurkin sisältö vuoden toiseksi viimeisenä päivänä?

160 euroa on paperilappuna, sillä ko. summalle tuli tarve tuossa syksyllä. Yhteensä euroja on kilahdellut purnukkaan 224 kappaletta.

Se on ihan kiva määrä. Vuosina 2013 ja 2014 summa oli 218€, vuoden 2015 eurot eivät ole tiedossa. Tarvitsin silloinkin käteistä kesken vuoden, ja jotenkin löin homman lekkeriksi, enkä enää viitsinyt pitää kirjaa eurojen muodossa. Tänä vuonna päätin, että vaikka osa rahoista onkin jo käytetty ennakkoon, katsotaan silti loppuun asti, miten sujuu.

Pienoinen loppuvuoden sairastelun aiheuttama harmitus vaivaa. Jos en olisi semiflunssailut kolmea viikkoa lokakuussa ja pitänyt kunnon flunssaa neljän viikon ajan marras-joulukuussa, summa voisi helposti huidella yli 250 euron.

Mutta. Jos taas ajatellaan järkevästi, niin eihän tuo 224 liikuntakertaa vuodessa ole mitenkään huono suoritus. Se on vähemmän kuin joillakin ja enemmän kuin joillakin toisilla, mutta oikein passeli määrä joka tapauksessa. Keskimäärin on siis tullut riehuttua 4,3 kertaa viikossa.

Koska aiemmin mainittu tilastonatsius, halusin kaivaa Heiaheiasta vertailun vuoksi viime ja tämän vuoden numeroita:

Heian exercises-kertojen määrä eroaa eurojen määrästä siksi, että merkkaan crossarilla lämmittelyt/verryttelyt ja salitreenit erillisinä suorituksina (yht. 30min crossarilla ja n. 1h salitreeni), mutta "ansaitsen" noista vain yhden euron.

Sairaspäivien määrä ei pidä paikkaansa, sillä lopetin niiden merkkaamisen kesken vuoden. Todellinen määrä taitaisi olla aika tähtitieteellinen, joten toivottavasti vuosi 2017 on niiden suhteen parempi.

Myös liikuntamuodoissa on tapahtunut muutosta:

Crossari pitää ykkössijaa vuodesta toiseen, sillä käytän sitä niin salitreenin alkulämmittelynä ja loppuverryttelynä kuin pidempiin (1h) aerobisiin venkoiluihinkin. Salilla olen näköjään käynyt tänä vuonna laiskemmin kuin viime vuonna. Attack jäi sääriongelmien takia ohjelmistosta pois kokonaan, mutta tilalle sain kaikkien aikojen lempparin eli jamin.

All in all: ei huano. Ensi vuodelle on tietysti iskettävä tavoitteita, joten voisin yrittää kasvattaa kokonaismäärää vielä hitusen, ja pyrkiä käymään salin puolella ahkerammin. Kolmijakoisella saliohjelmalla teoreettinen mahdollisuus olisi helposti yli sataankin kertaan, mutta käytäntöhän riippuu aina terveydentilasta ja elämästä yleensä. Ja siitä, sattuuko olka-/käsipäivänä menemään joku kiva jumppa ;)

Tervetuloa 2017, ollaan aktiivisia ensi vuonnakin!