Lovely Milano :)

Ihana loma takana!

Vihdoin pääsin siellä käymään, nimittäin Milanossa... ja voin kertoa, että matka oli ikimuistoinen. Matkalle lähdin hyvän ystäväni Minnan kanssa. Lähdimme viime viikon keskiviikkona kohti Helsinkiä ja torstai aamuna lähti lento kohti Milanoa. Itselläni on kova lentopelko, joten Minnalla oli lentomatkassa kestämistä :D.

Vielä hymyilytti, kun kone oli vielä maassa :D

Perille päästiin, ja oli paljon mietittävää millä hotellille, mitä kautta mennään ja mikä maksaa minkäkin verran.. Onneksi olimme katsoneet vinkkejä sieltä täältä, joten osasimme pienen neuvon kautta suunnistaa lentokentältä juna-asemalle, ja sieltä kohti Cadornan asemaa. Junassa ei kuulutettu mitään, ja jouduimme kurkkimaan aina asemien kohdilla ikkunoista, joko ollaan perillä.. Cadornaan saavuttiin, kartta käteen ja etsimään hotelliamme. Pienen kaartelun ja kiertelyn jälkeen löysimme hotellin jossa majoituimme. Nauroimmekin matkalla, että jos joku piirtäisi yläilmoista karttaa missä me reissun aikana käveltiin, niin hyvät naurut saisi:D. Sen verran tuli mentyä kiertoreittejä, kun suoraankin olisi päässyt... :) No mutta.. mikäs noilla Milanon kaduilla oli kävellessä.. Tulopäivänä ilma oli hieman viileä, joten ekalta päivältä kuvat olivat harvassa. Käytiin hieman kiertelemässä, mutta ajateltiin hyödyntää seuraava päivä aktiivisesti, kun aurinkoakin oli luvassa.

Perjantaiaamuna lähdettiin kävellen kohti metroasemaa. Aurinko paistoi ja oli superlämmin! :)

Matkalla metroasemalle :)

Hypättiin metroon ja kohti Milanon kaupunkia! Ja mitäpä muutakaan sinne katsomaan kuin Duomo di Milanoa. Duomo on tunnettu Milanossa, Italiassa sijaitseva goottilaistyylinen katedraali. Ja niinkuin ystäväni ennen reissua sanoi, että en voi erehtyä kirkosta, kun astun metroaseman portaita ylös.. ja eihän tuota voinut olla huomaamatta. Se oli niin kaunis! Duomon katedraalia ei voinut kuin tuijottaa! Emme muuten olleet ainoita ihastelijoita, nimittäin turisteja riitti loputtomiin.

Duomo di Milano

Luimme, että Duomon katolle pääsee tiketin ostamalla, ja niinhän me sinne mentiin. Jonot oli aivan älyttömät ja jonotettiinkin varmaan tunti, ennenkuin päästiin sisälle kävelemään portaita ylös. Portaat oli todella ahtaat, varsinkin silloin kun porukkaa tuli vastaan alaspäin. Ylös päästiin ja näky oli silmiä hivelevä.

Duomon katolta!:)
Duomon katolta.

Duomo di Milano oli ehdottomasti paras näkemisen arvoinen nähtävyys Milanossa. Loppupäivä vieteltiin mites muutenkaan, kuin shoppaillen ja Italialaista pizzaa syöden, nam! :)

Päivä kääntyi iltaan, ja ilta vieteltiin sitten Naviglissa, jossa oli lukuisia ravintoloita pienen joen varrella. Todella kaunis paikka! :) Se ilta oli ikimuistoinen.

Naviglin illanviettoa :)
Rakeinen kuva! Pahoittelut :)

Naviglin jälkeen siirryimme Cavallin yökerhoon, josta ei yllättäen kuvia sittemmin ole :D.

Yö vaihtui aamuksi ja lauantaiaamuna ostimme picnik eväät, ja siirryimme paikalliseen puistoon nauttimaan auringosta. Puisto oli todella suuri, ja ihmisiä oli paljon! Oli ihana viettää siellä päivää.

Lauantai meni rauhallisissa merkeissä kierrellen ja italialaista ruokaa syöden , ja sunnuntaina olikin kotiin lähtö..sniif.. time goes fast...

Loma tuli tarpeeseen ja oli enemmän kuin ikimuistoinen, siitä kiitos rakkaalle ystävälleni!

Jos et ole käynyt Milanossa, niin suosittelen sitä lämpimästi jokaiselle.... Nyt Ciao! :)