#Ilokiertoon: Jalkatreeni Huumalla

Kotkan tiimin #ilokiertoon-haasteen lahjoittajana toimivat Hyvinvointikeskus Huuma sekä Power gym Huuma. Olen itse ollut aikoinani Huumalla ja sitä edeltäneellä Fitergolla töissä, enkä voisi kuvitellakkaan käyväni jollain muulla salilla treenaamassa. Henkilökunta on suurimmaksi osaksi vanhoja kavereita ja ystäviä, ja ilmapiiri rento ja mukava. Tuntivalikoimakin on kattava, tykkään erityisesti tanssitunneista ja nyt uutuutena rasvanpolttospinningistä! 

Eilen torstaina käytiin mun ystävän Mian kanssa vetäisemässä tappotreeni Huumalla. Mia ei ollut käynyt salilla yli vuoteen, ja vaikka hän on ahkerasti jo jonkun aikaa pelannut jalkapalloa Konamutseissa, oli voimatreeni jäänyt tosiaan täysin välistä. Siksipä aloitettiinkin samantien rähinällä, ja vedettiin jalka- ja pakaratreeni. Ns. luulotpois-workout.

Otettiin kymmenen minsan crosstrainer-lämmittely, ja reidet lämpiminä suunnattiin tekemään smith-kyykkyjä kevyellä painolla alakropan herättelemiseksi. Smithiä seurasi lantionnostot käsipaino sylissä, jalkaprässi sekä laitteissa tehdyt etu- ja takareidet. Lopuksi verryteltiin tönkköjalkoja vielä viitisen minsaa crosstrainerilla ja venyteltiin reisiä ja pakaroita auki.  

Smithissä tangossa oli 5kg/puoli, ja se tehtiin lisälämmittelynä. Lantionnostot tehtiin 14kg:n käsipainon kanssa, ja jalkaprässin tein itse kaksi 12 toiston sarjaa 70kg:llä, ja viimeisen 80kg:llä. Takareisilaitteeseen laitoin 35kg painoa, ja etureisiin 25kg plus 5kg lisäpainon. Torstai-illan 60 kyykkyä skippasin, sillä määrällisesti ne oli jo tehty salilla painojen kanssa. Koin olevani oikeutettu välipäivään. 

Ensi kerralla luvassa on tiukkaakin tiukempi yläkroppatreeni. Mitähän kivaa keksisin Mian pään menoksi silloin...