9 vinkkiä pysyvään painonhallintaan

Vihdoin, kahden vuoden sitkeän "yrittämisen" jälkeen blogi on vihdoin olemassa! Ensimmäinen postaus on vinkkilistani pysyvään painonhallintaan. Uskon vakaasti siihen, että oikotietä onneen ei ole, joten siitä syystä on tärkeä löytää sellaiset elämäntavat, joissa pystyt pysymään loppuelämäsi - ja nauttimaan niistä! Pienin askelin menestykseen!

Hanna n. vuonna 2010 Hanna nyt

1. Kuka vain pystyy tekemään saman kuin minä. Tärkein juttu on löytää oma sisäinen motivaatio. Kun sitä löytyy riittävästi, vuoretkin siirtyvät paikoiltaan.

2. Elämästä ja herkuista pitää ehdottomasti nauttia, mutta kohtuus pitää kuitenkin muistaa.

3. Kun jätät pois prosessoidun ruoan ja sokerin, alkavat marjat, hedelmät ja kaikki muut terveelliset herkut maistua paljon paremmilta.

4. Ruokavaliosta kannattaa karsia myös vaalea vehnä ja suosia kokojyvätuotteita puhdistetun viljan sijaan.

5. Ruokailujen suhteen joudutaan usein olemaan melko tarkkana, mutta liikunnasta voidaan hakea enemmänkin hyvää oloa ja onnistumisen tunteita.

6. Tulosten aikaansaamiseksi ei tarvitse välttämättä mennä kuntosalille. Oman kehon painolla voi tehdä hyvinkin nousujohteisesti treeniä kotona, metsässä tai missä tahansa.

7. Itselleen kannattaa muistuttaa, että tulokset tulevat alkutaipaleella kyllä nopeasti, kunhan vain pitää tiukasti kiinni uusista tottumuksista. Pienillä asioilla on iso merkitys.

8. Koettuja vaikeuksia voidaan hyvin hyödyntää vipuvartena, sillä kun niistä on selvitty, eivät pienet vastoinkäymiset enää kaada venettä.

9. Motivaation löytämiseksi pitää elää omien arvojen mukaisesti. Pitää miettiä, mitä oikeasti elämältä haluaa. Se on ehkä se tärkein juttu!