Rullaten rennompi keho

Kuva: Mira Saloniemi Mallina: Tiia Mäkelä

Liikuit aktiivisesti tai et, keho tuntuu välillä kankealta ja kireältä. Putkirulla on tehokas väline lihashuoltoon kotona ja oikein tehtynä se auttaa vähentämään jumeja, kipuja ja kehon stressiä.

Rullaus perustuu hierontatekniikoihin ja dynaamisen liikkuvuuden harjoitteluun. Se parantaa verenkiertoa, lihasten aineenvaihduntaa ja rentouttaa avaten kiinnittyneitä faskiakalvoja ja palauttaen lyhentyneet lihakset takaisin oikeaan mittaansa. Säännöllisellä huollolla parannat liikkuvuutta sekä voit helpottaa kroonisiakin kipuja.

Kuntokeskukset tarjoavat ohjattuja tunteja rullaukseen perinteisellä rullalla tai omilla jaloillaan seisovalla High Rollerilla, joita voit käydä kokeilemassa ennen oman välineen hankkimista. Hierottavan lihaksen tulee olla rentona rullauksen ajan, jotta se ottaa käsittelyn vastaan tehokkaammin. Mitä syvemmältä käsittelet aluetta, sitä hitaammin kannattaa rullata. Hyvän lihashuollon jälkeen olo ihanan raukea ja tunnet lisääntyneen aineenvaihdunnan surisevan kehossasi!

Kuva: Mira Saloniemi Mallina: Tiia Mäkelä