Syksyn flunssa-aaltoa vastaan inkiväärishotilla!

Olen jo jonkin aikaa aamuisin kulauttanut kurkusta alas itse tehdyln inkiväärishotin. Erityisesti flunssakauteen varaudun tällä juomalla nauttien sitä päivittäin. Inkiväärishotti sisältää runsaasti C-vitamiinia. Itse lisään inkiväärijuomaani sitruunaa. Juoma on aika ärtsyn makuinen, mutta lähteepä päivä hyvin käyntiin sitä nauttiessa. Jos maku on mielestäsi liian kirpeä, niin voit lisätä sekaan hiukan hunajaan. Juomasta tulee näin kunnon tehojuoma. 

Inkivääri-sitruunashotti

  • Inkivääri (noin 100 g)
  • Sitruuna
  • 0,5 l vettä

Kuori inkivääri ja raasta se, voit myös käyttää blenderiä tai vaan pilkkoa inkiväärin palasiksi. Kiehauta vesi kattilassa tai vedenkeittimessä. Lisää raastettu (pilkottu) inkivääri kuumaan veteen ja anna hautua vähintään 20 minuuttia. Kaada inkiväärivesi siivilän läpi toiseen astiaan ja purista joukkoon yhden sitruunan mehu. Kaada valmis juoma puhtaaseen pulloon ja säilytä jääkaapissa. Voit valmistaa juomaa isommankin määrän yhdellä kertaa. 

Inkiväärishotilla flunssaa vastaan!

Raisa