Spinning - sisäpyöräilyn iloa

Spinningtunnille on helppo tulla, sillä meistä melkein jokainen osaa polkea pyörällä. Jokaisella polkijalla on oma väline, paikka ja treeni. Sinun ei tarvitse pelätä olevasi konkarin tiellä, kuten esim. jumppatunneilla.

5 syytä aloittaa spinningharrastus:

- laji sopii kaikenikäisillle, -kokoisille ja –kuntoisille

- treenin haastavuuden voi säätää oman kuntotason mukaiseksi: samalla tunnilla voi

polkea vierekkäin niin aloittelija kuin konkari

- yksinkertainen polkemistekniikka sopii monimutkaisia askelkuvioita pelkäävällekin

- sisäpyöräily on tehokasta ja samalla myös turvallista

- ryhmässä hikoilu on sosiaalista, mukavaa ja rentoa

Spinning sopii erityisesti aerobisen kunnon nostamiseen. Säännöllisen harjoittelun seurauksena elimistön hapenottokyky paranee ja sydän saa kunnon treenin.

Alkuun sinun pitää löytää itsellesi sopivan tasoinen tunti. Aloita kevyesti, äläkä polta itseesi loppuun liian kovan harjoittelun myötä. Ohjaajat neuvovat sinua tunnin valinnassa ja ilmoitustauluilta löydät lisäinfoa tuntien sisällöistä.

Muistathan, ettet juutu perustasolle, sillä keho tottuu ajan myötä samankaltaiseen rasitukseen. Rasitustasoa kannattaa lisätä, kun kunto alkaa nousta ja homma sujua.

Kannatta myös kokeilla erilaisia tunteja ja käydä eri ohjaajien tunneilla.

Ota tunnille mukaan vesipullo ja pieni pyyhe. Spinningpyörää voi polkea sekänormaali sisäkengillä että jäykkäpohjaisilla spinningkengillä. Jos harrastat usein sisäpyöräilyä, kengät kannattaa hankkia. Pitkälahkeiset housut on hyvä unohtaa ja valita tunnille polvipituiset housut tai hieman lyhyemmät.

Ota tunnille mukaan reipas ja iloinen mieli ja tule rohkeasti kokeilemaan uutta lajia.

Ohjaajamme toivottavat sinut tervetulleeksi IISEE-tunneille!