Toukokuu on täynnä juhlia

Toukokuu on täynnä juhlia. Tässä muutama vinkki onnistuneeseen painonhallintaan ja liikuntaan. Syö juhlapäivää edeltävänä päivänä normaalisti. Jos pihtaat kaloreita todenteolla, syöt todennäköisesti juhlissa enemmän.

Harjoittele ja syö juhlapäivinä seuraavasti:

Ennen juhlia voit tehdä lyhyen kovatehoisen aerobisen treenin. Alkuun ja loppuun kannattaa tehdä rauhallinen 10 minuutin verryttely.

Toinen vaihtoehto ennen juhlintaan on kuormittaa koko keho kuntosalilla. Treenaa isoja lihasryhmiä esim. tee kyykkyjä ja pitkiä sarjoja (12-15) ja anna lihassokerin palaa.

Voit tehdä lisäksi iltasella matalatehoisen noin tunnin pituisen kävelylenkin.

Iltajuhlien jälkeen ota iisisti. Jos kärsit krapulasta, älä treenaa seuraavana päivänä.

Syö monipuolinen aamupala ja jos kyseessä on iltajuhlat, syö terveellinen lounas ennen juhlia. Jos juhlissa on seisova pöytä, ota lautasellesi runsaasti kasviksia, kauhallinen hiili-hydraatteja ja puolikas kämmenellinen proteiinia.

ONNITTELUT KAIKILLE JUHLASANKAREILLE JA ILOISTA JUHLINTAA KAIKILLE.