Treenailua pitkin päivää

Treenailua pitkin päivää

Heti aamusta tai ennen nukkumaan menoa voit hiljentyä hetkeksi, anna mielesi tyhjentyä ajatuksista.

Toisinaan tuntuu, ettei mistään löydy aikaa oman kunnon kohottamiseen. Ei hätää. Ota arkiaktiivisuus käyttöösi ja hoivaa itseäsi huomaamatta.

Tee pieniä muutoksia elämääsi. Venyttely aamulla kuin kissa, tee 10-20 kyykkyä esim. hampaita harjatessa, kävele tai pyöräile töihin, jää 1 tai 2 pysäkkiä aikaisemmin pois bussista ja kävele loppumatka. Päivällä töissä käytä portaita, äläkä kulje hissillä, käy kertomassa työkaverillesi asiasi ja unohda sähköpostittelu, jännitä syvät vatsalihakset kopioita ottaessa tai vaikkapa lounasjonossa. Lounastunnilla ota pieni happihyppely, älä jämähdä syömään omia eväitä paikallesi. Iltapäivän kahvitauolla pyörittele hartioita tai nosta hartiat korviin ja rentouta, tee muutama vartalonkierto istuessasi, muista hymyillä vielä iltapäivälläkin. Ennen päivällistä voit tehdä muutaman vatsarutistuksen tai kyykyn, päivällistä tehdessäsi voit kurkotella kohti kattoa tai sivulle. Ja telkkaria katsellessa voit taasen venytellä kireitä lihaksia, voit polkea kuntopyörää tai tehdä pienen jumppasarjan esim. 15 kyykkyä, 15 vatsarutistusta ja kulmasoutu vastuskumilla.

Elämä on täynnä valintoja. Voit valita aktiivisen tai passiivisen olemisen. Arvata saattaa kumpi on itsellesi parempi vaihtoehto, tee valintasi nyt!