Kun meinasin heittää hanskat tiskiin....

Syy hiljaiseloon blogin puolella, johtuu yksinkertaisesti siitä, että on pitänyt pohtia omia valintoja. Tällä hetkellä Nordic Fitness Expoon ja SM-kisoihin on aikaa vajaa seitsemän viikkoa. Noin kuukausi taaksepäin oli melko lähellä, että lopetan kisavalmistautumisen siihen paikkaan. Yksinkertaisesti stressasin aivan kaikesta, paino ei laske, kunto ei edisty ja niin edelleen. Se, ettei enää kiinnostanut lähteä treenaamaan oli fiilis, jota mulla ei oo koskaan aiemmin ollut. Tottakai on ollu aikaisemminkin päiviä, jolloin salilla lähteminen ei nappaa, mutta se fiilis on aina hävinnyt salille päästessä, Ei nyt... Treenit niin sanotusti räpiköitiin läpi...

Onneksi nämä ajat ovat nyt takana päin. Iso kiitos siitä valmentajalleni Matti Haloselle, joka osasi valita oikeat sanat ja sai minut stressaamaan vähemmän ja luottamaan siihen, että kun treenaan ja syön niin kuin ohjeitus on, tulen olemaan kisakunnossa lokakuussa Lahdessa. Kiitos myös avopuolisolleni, joka jaksoi tsempata vaikeina päivinä. Vaikka tämä fitness onkin yksilölaji, treenin teet sinä itse, lavalla ollaan yksin, ei läheisten tai valmentajan tukea voi liikaa korostaa. Se merkitsee PALJON!

Eilen pistettiin homma nextille levelille. Treenit pysyy yhtä kovina kuin tähänkin asti, tai itse asiassa koko ajan treenataan kovempaan. Esimerkkinä Maastaveto 2x8 toukokuussa 60kg --> elokuussa sarjapaino nyt 95kg. BOOM! Isoin muutos tuli ruokavalioon. Hiilarit karsittiin periaatteessa pois eli siirryttiin ketoosiin. Veikkaan, että kunto alkaa kiristyä ja rasva palaa. Ajattelin, että voisin kirjoitella seuraavan postauksen siitä, mitä suusta menee alas tällä hetkellä. Ja muistutan jo nyt, että kenenkään ei pidä kopioida ruokavaliota sellaisenaan. On eri asia treenata ja valmistautua bikini fitness kisoihin kuin noudattaa ns. normaalin kuntoilijan ruokavaliota. Tässä lajissa kroppa viedään melko äärirajoille ja sen takia ruokavaliokin on tarkoin suunniteltu kisatavoitetta ajatellen. Tässä ehkä yksi syy siihen, että laji on usein otsikoissa, kun kaikki ei mene niin kuin pitäisi. Hmm.. tästä saisi varmasti kirjoitettua ihan oman postauksen :D

Lopuksi vielä ote Jari "Bull" Mentulan juuri julkaistusta kirjasta Bull's All Out

Bull's All Out
Tuossa kiteytettynä "normi"kuntoilijan ero verrattuna kehonrakennukseen tai fitnekseen!

Viikot vähenee ja dieetti etenee. Pyrin tässä dieetin loppuvaiheessa päivittelemään vähän tiiviimmin myös tätä blogia. Matkaani kohti SM-kisaa voi seurata myös Instagramissa @zarahenriikka.

 

Ihanaa lähestyvää viikonloppua!

Sara

YHTEISTYÖSSÄ:

Kisalookistani tulee vastaamaan jälleen Kauneushoitola Mikkeli <3
Mukana matkassani laadukkaat lisäravinteet