Peakweek is here! Eli viimeistelyviikko

Jep eli kisadieetti alkaa olemaan loppupuolella ja eletään viimeistelyviikkoa, joka starttasi maanantaina. Edeltävänä lauantaina vierailin Tampereella valmentajani Matti "Guru" Halosen luona. Kunto oli mennyt eteenpäin huomattavasti ja muutenkin oltiin edetty ns. alkuperäisen käsikirjoituksen mukaan. Sain kirjalliset ohjeet viimeistelyviikolle sisältäen KAIKKI treeneistä sekä ravinnosta. 

Oltiin la-su välinen yö Tampereella, kun oli muutakin ohjelmaa järjestynyt sinne samalle viikonlopulle. Pääsin lauantaina ihanan Caroliina Kinnarisen poseerausoppiin. Viilattiin poseerauksia ja I-kävelyä, mutta ei tehty mitään suuria muutoksia, koska kisoihin oli enää viikko aikaa. Caroliina oli valtavan ihana ja lämmin ihminen, jonka kanssa oli helppo työskennellä.

WFC Tampere ja poseeraustreenit. Caroliina kuvassa oikealla. Miun toppi: livandfit.com

Sunnuntaina ei enää ollut salitreeniä, vaan kevyt aamulenkki. Kävelin ympäri Tamperetta ihan oikeastaan fiiliksen mukaan, välillä täytyy myöntää, etten edes tiennyt missä tarkalleen olin. Mutta selvisin reissusta ilman navigaattoria :D Keli oli mitä parhain, joten tuli sitten kuvailtua lenkin aikana. Välillä on virkistävää kävellä vieraassa ympäristössä ja fiilistellä.

Aurinkoinen Tampere viime sunnuntaina
Näsinneula
Perfect weather
Rakkauslukkoja sillan kaiteessa <3

Viimeistelyviikon ruokavalio

Maanantaina startattiin uudella ruokavaliolla. Koska olen jo ollut ketoosilla (=lähes täysin ilman hiilihydraatteja) jo jonkin aikaa ei muutos ollut kovin radikaali. Nyt välillä maanantai - perjantai pyritään syömään mahdollisimman puhtaasti sekä nautitaan reilusti vettä tasaisesti päivän aikana. Myös suolan määrä on vakio näinä päivinä. Lauantai iltana veden juonti lopetetaan kokonaan eikä lauantaina enää käytetän ollenkaan lisättyä suolaa. Kroppa niin sanotusti kuivatellaan kisakuntoon.

Aamu- sekä iltapala menee tämmösellä munakas & kalkkunaleike -setillä
Salaattia, kurkkua ja jauhelihaa + öljy. Näitä 4 kpl päivässä.
Vaihtoehtoisesti jauhelihan tilalla voi olla kanaa

Kuntosaliharjoittelu ja aerobinen

Tähän asti salitreenikertoja on tullut 5, jonka lisäksi 4 x 60 min aamuaerobinen ja 2xintervallityyppinen aerobinen harjoitus viikossa. Viimeistelyviikolla ma-pe aamuaerobinen 30 min ja viikon aikana salilla treenataan koko kroppa kertaalleen läpi. Sarjoja tulee n. 5-8 / lihas ja toistoja 15-20 / sarja. 

Muut kisavalmistelut

Solmin jokin aika sitten yhteistyösopimuksen Mikkelin Kuntopalvelun kanssa. Pääsin hyödyntämään LPG-kudosterapiahoitoa, jolla buustattiin aineenvaihduntaa ja samalla palauteltiin lihaksia treenien rasituksista. Kerron tästä hoidosta tarkemmin sitten ihan omassa postauksessa myöhemmin. Iso kiitos kuitenkin tässä vaiheessa Mikkelin Kuntopalvelu ja erityisesti fysioterapeutti Janina Marttiin.

Kiitos Mikkelin Kuntopalvelu yhteistyöstä

Hiukset ja ripset laitettiin kuntoon jälleen Kauneushoitola Mikkelissä. Hiuksista ja myös tulevasta kisalookista vastaa Ritva Hämäläinen ja ripset laittoi kisakuntoon Milla Pynnönen. Kauneushoitola Mikkeli on vastannut miun kisalookista myös kaikissa aiemmissakin kisoissa. 

Vähän lisää pituutta teippipidennyksillä
Kisaräpsyt

Huomenna sitten startataan kohti Lahtea ja illalla on kilpailijarekisteröinti, jossa samalla asutarkastus. Siellä siis tuomarit katsovat, että kisabikinit sekä kengät ovat sääntöjen mukaiset. Lauantaina olisi tarkoitus pyörähtää jo itse kisapaikalla katsastamassa messujen tarjontaa sekä miesten kehonrakennuskisat. On muuten kova kattaus lavalla varsinkin raskaassa sarjassa. Lisätietoa Nordic Fitness Exposta tapahtuman kotisivuilta.

Tähän loppuun haluan vielä kiittää entisiä valmentajiani Petra ja Marko Lampista yhteistyöstä, jota tehtiin aina viime huhtikuuhun asti. KIITOS! Ilman teitä en olisi nyt tässä pisteessä. 

Kiitos nykyinen valmentajani Matti Halonen. Vaikka yhteistyö on vielä ajallisesti ollut lyhyt niin, luottamus sinuun valmentajana on 110%. Lavalla nousen sunnuntaina varmasti tähän astisista kunnoista parhaimmassa.

Kiitos SportLife Nutrition lisäravinteista sekä siitä, että saan edustaa kisoissa näin mahtavaa ja toimivaa tiimiä!

Kiitos LivAndFit ja Tiina Puustinen miun kisabikinien "päivityksestä". Ja ihanista treenivaatteista.

Raporttia itse kisaviikonlopusta tulossa sitten kisapölyn laskeudutta. Kisaviikonlopun tapahtumia pääset seuraamaan lähes reaaliajassa miun instagram -tilin kautta @zarahenriikka.

<3:lla Sara