TÄMÄN AVULLA JAKSAT LÄPI SYNKÄN SYKSYN

Suomen kesä alkaa olla pian ohitse. Illat hämärtyvät, koulut alkavat ja arki alkaa jälleen pyöriä. Ollaan innoissaan ja kauhuissaan. Aamuherätykset, apua! Luin juuri apteekin lehdestä, että moni ihminen vaatii syksyn alkaessa "masis-vaiheen", ryvetään siinä kuinka pitää herätä aamulla aikaisin ja velvollisuudet painavat päälle. Tämän jälkeen kuitenkin me sisukkaat suomalaiset asetumme arkeen ja porskutamme läpi synkän talven. 

On kuitenkin erittäin tärkeää synkkinä vuodenaikoina kuunnella omaa kehoa ja mieltä. Kuinka tänään jaksamme? Millaista liikuntaa harrastamme tänään? Älä pakota kehoasi mihinkään. Välillä on hyvä (pakko) pysähtyä. Kun pysähdyt suosittelen kokeilemaan Mindfullnesia. Monen mielestä turhaa hörhöilyä. Keskityt harjoituksen  aikana mielesi ja kehosi rentoutumiseen. Liikehdit silmät kiinni, olet kiinni vain siinä harjoituksessa, kuuntelet kehoasi, annat mielesi ja kehosi levätä, hengähtää. Et pakota niitä mihinkään. Mindfullnes ei vaadi mitään, paitsi alkuun on hyvä olla joku harjoitus mitä toteuttaa. Esim. Netistä googlaamalla löytää harjoituksia. Fressin Online-palvelussa pääset testaamaan veloituksetta 3pvää. Lisäksi harjoitus vaatii avointa mieltä, sitä että lähdet tosissasi mukaan harjoitukseen: et naureskele, et pelleile etkä kyseenalaista. Annat mennä. Voin luvata, että puolen tunnin harjoituksen jälkeen olosi on rentoutunut. Itse saatan jopa nukahtaa loppu-rentoutuksen aikana. 

Olen kyllä varma, että pieni rentoutumishetki omalle keholle ja mielelle on kaikille hyväksi. Mindfullnes ei ole meditaatio vaan kokonaisvaltainen harjoitus, jossa tehdään. Tämän vuoksi siihen on helppo päästä "sisälle" ja oppia rentoutumaan harjoituksien aikana. 

Testatkaa Mindfullnesia: kotona tai käy jossakin paikassa esim. Liikuntakeskuksessa tunnilla, 

Namaste!