Venyttely <3! Kuva-ohjeet spagaatin saavuttamiseen

Voi elämä sanon minä ja antakaa anteeksi, jos on kirjotusvirheitä. Teen tätä postausta nyt varmaan valehtelematta kymmenettä kertaa :D, kiitos jonkun häikän.

No, mutta mielestäni jatkuvasti pohditaan, miten tulisi venytellä tai tulisiko laisinkaan. Minulle tanssijana venyttely on kuitenkin osa arkea. Venyttelen päivittäin tietoisesti ja välillä hakeudun vahingossa tuttuun venyttely asentoon tehdessäni jotakin, kuten kirjoitaessa blogiin sängyllä :D.

Haluan kuitenkin kertoa teille/muistuttaa teitä, että venyttely on hyväksi meille kaikille <3! Venyttely nimittäin:

  • Laajentaa nivelten liikeratoja (-> liikkuvuus paranee) ja lihaspituutta
  • Vähentää liikuntavammojen riskiä (esim. revähdyksst)
  • Parantaa liikkeiden hallintaa
  • Parantaa verenkiertoa
  • Rentouttaa lihaksia
  • Ja vähentää stressiä <3

Miksipä et siis venyttelisi ;)? Loppuun vielä annan teille mainiot ohjeet jalkojen venyttelyyn nimittäin näiden venytys-liikkeiden avulla saat pian spagaatin, huippua eikö? Voit ottaa nämä liikkeet, vaikka joka-iltaiseksi rutiiniksi, venyttelet muutaman biisin ajan ;). Ja muista älä luovuta! Venyttelyn mahtava puoli on kuitenkin se, että siinä kehittyy nopeasti <3! Kokemuksella voin sen sanoa!!

Mutta tässä venyttely-ohjeet kuvina spagaatin saavuttamiseen tai muuten vaan jalkojen venyttelyyn, olkaa hyvä!

 

1. Kuva kertoo kaiken ;)

2. Laskeudu "asennosta" 1 alaspäin. Laske ylävartalo mahdollisimman alas, pyri saamaan kyynerpäät lattiaan!

 

3. Vielä alemmas ;)! Aseta etumainen jalka 90-asteen kulmaan, (jos ei mene niin pienempi kulma alkuun riittää), laskeudu jälleen alemmas ja pyri saamaan kyynerpäät lattiaan again!

4. Tee niinkuin kuvassa näkyy :D. Eli toinen jalka suorana eteen (voi olla kuitenkin vähän koukussa, tällöin venytys tuntuu yleensä paremmin), laskeudu jälleen ylävartalolla kohti jalkaa, pahoittelen omaa kyttyrä selkää :D

 

 

5. Pyri menemään spagaati asentoon pikkuhiljaa. Ei väkisin, ettei tapahdu mitään ikävää! Kun pääset lähes spagaatiin voit asettaa pienen korokkeen etumaisen jalan alle. Tällöin olet "yli-spagaatissa" ja, kun poistat korokkeen niin hups vaan spagaati onnistuu paremmin ;)!

Ihania venyttely hetkiä (jokseenkin ehkä kivulijaita, mutta kyllä se siitä <3!) Viimeinen kuva on muuten venytys 2. edestäpäin!

Ja loppuun vielä hyvä lause minkä löysin: "Workout because you love your body, not because you hate it!" <3

Haleja kaikille - Tea