Oh my, Its a highseason!

Krabille päästyämme kokosimme kasaan kunnon Suomi tiimin ja lähdimme seuraavana aamuna kohti tuttua ja turvallista Tonsaita. Matkaan hyppäsi Topiaksen ja Jannin lisäksi myös Kirill, Oona, Tuomas sekä Nenne suoraan Suomesta! Tonsaista ei tässä blogissa ole mitään oleellista infoa, koska siitä ollaan jo kirjoitettu blogi.. sen voi lukaista halutessaan tästä!

Tonsaille päästyämme selvisi minullekin vihdoin ja viimein se, mitä Highseason todella Thaimaassa tarkoittaa. Kolmen kuukauden takainen muisto rauhallisesta Tonsaista oli tiessään! Tämä ei tietenkään meidän porukkaa lannistanut, mutta yllätyin silti miten moni Tonsaillekin oli eksynyt.

Ao nangista lähtöä tekemässä

Osasin tietenkin odottaa kovia highseason hintoja, mutta jostain syystä nekin yllättivät täysin :D Mietin vain mielessäni, oi miksi, oi miksi halusinkaan juuri nyt tulla takaisin Thaimaahan.. No pienen itseni ympärillä kieriskelyn jälkeen löysimme suht edullisen majoituksen Garden View nimisestä resortista. Hinta yölle oli 700thb (n.16,5€) ja lisämaksua ei tullut, vaikka me Jannin ja Nennen kanssa jaettiin kolmisteen huone. Resortti oli perus ok, mutta hyvin hyvin vanha ja ulkoa päin todella rähjäinen. Jouduttiin muutaman yön jälkeen vaihtamaan huonetta toiseen ja vaihdossa saatu huone oli aivan läpi homeessa. Siitähän ei enään suostuttu maksamaan tuota hintaa ja heti aamulla olimmekin jo mukavampien bungalowien terasseilla :)

Easy living
Eiku seuraavaan bungalowiin :D

Uusi resortti oli Mountain View resort ja bungalowin sieltä sai 1000thbllä eli 25eurolla. Hieman hintava vaihtoehto, muttei tällä seasonilla mitään kunnollista saakkaan halvalla. Hinnat ovat nousseet lähes 10eurolla joka resortissa :( Jaettiin tässäkin paikassa tyttöjen kesken yksi bungalowi ja pojat saivat omansa. Jokainen tyyppi maksaa 10euroa yöltä.

Rastojen pyörittelyä

Meidän ensimmäiset päivät Tonsailla meni taas niin kuin yleensä uusissa paikoissa.. Aurinkoa ottaen ja vesileluilla leikkien :)

Oona ja Tuomas joutuivat lähtemään muutaman päivän jälkeen ja vaihdossa saatiin seuraamme Vilma ja Seppo. Jottei meidän elo täällä auringon alla näyttäisi aivan laiskottelulta, niin tässä muutama todiste urheilusta!

Kajakointia upeissa maisemissa päivä 1 ja päivä 2 :)

Laguunille ja viewpointille kiipeämistä matkanjohtaja Pesosen opastuksella :D Itselle tämä oli siis jo toinen reissu sinne ja nautin edelleenkin koko sydämmestäni! Kolmas kertakin sinne saatiin samalla reissulla, kun oltiin jo palattu Tonsaille ja huomasin, ettei GoPro ollut mukana!!! Kirill ja Topias lähtivät mukaani ja kiipesimme uudestaan laguunille vieville rotkoille. Sieltä ei kameraa löytynyt ja päätimme vielä uudestaan käydä kyselemässä kahvilasta, jossa olimme pysähtyneet laguunilta paluun jälkeen. Onni oli myötä ja GoPro löytyi kahvilasta! HUH! Se oli jäänyt sinne, kun joku pojista oli kaivanut meidän laukkua etsiessään omia tavaroitaan :D

Sinne on mentävä
Kiipeämistä
Koko ryhmä viewpointilla
Lagoon part2
Kaunis hetki

Viikko Tonsailla on mennyt mukavasti ja mitään suurempaa ressiäkään ei olla saatu aikaiseksi. Ainut pieni miinus on se, että hinnat ovat majoituksissa todella korkealla. Meillä on myöskin myllännyt joku outo yhden vuorokauden kestävä mahatauti epidemia, josta on selvinnyt ainoastaan Topias, Nenne ja Seppo :D Eli kaikki muut 6henkilöä on vuoronperään halannut vessanpönttöä vuorokauden verran :D

Keskiviikko aamuna miut herätettiin kertomalla, että tänään juhlitaan miun synttäreitä etukäteen isolla porukalla, koska ennen synttäreitä jatketaan eteenpäin ilman Vilmaa ja Seppoa. "Synttäripäivään" mahtui jalkahierontaa ja pedikyyriä, paljon hyvää ruokaa hienommassa ravintolassa, kajakoimista, erittäin epävireisesti esitetty hyvää syntymäpäivää kappale, jonka lauloi joku nainen baarissa :D, punaviiniä, sangsom colaa ja mahtavat ihmiset! Ei oo koskaan ollut huipumpia synttäreitten etukäteis juhlimisia :)

Seuraava etappi ei ole aivan selvä ja lähdemmekin aamulla Ao nangiin selvittelemään kyytejä listaamiimme vaihtoehtoihin :)