antaisiko vaikeuksien voittaa

Heippu! Täällä voitaisiin olla tällä hetkellä todella epätoivoisessa tilassa, valmennuksen alettua ollaa törmätty muutamaan ei-niin-miellyttävään yllätykseen. Mistä on kyse?


Suurin osa on liikkeistä ollut mulle tuttuja mutta se ei tarkoita aina, että kaikki olisi ruusuilla tanssimista vaan. Valitettavasti, suurimmat ongelmat onkin mulla sellaisissa jutuissa, jotka on koko bikini-sarjan tärkeimmät, ydinkohdat, jotka on kehityksen kannalta ehdottomasti avainasemassa. Voisin heittää myös hiljaisen kiitoksen jollekiin tuolla ylhäällä, että ne tuli esille nyt tässä vaiheessa eikä päässeet pahemmaksi. Listataan ne kylmästi vaan:

- oikea olkapää on lievästi kääntynyt eteen, jonka takia
- oikean käden lapatuki on heikko
- lantion ja lannerangan käyttö (!)
- ylemmästä johtuen pakara ei aktivoidu toivotulla tavalla
- hauis on suhteessa liian voimakas (lue: älytön haba :D) muihin lihasryhmiin, jonka vuoksi dominoi varsinkin selkäliikkeissä

Sellaiset kevyet. Pakaran aktivointiin ja lantion harjoitteeksi otettiin Hyvää huomenta -liike. Oon aina pitäny sitä mummojen liikkeenä, joten nyt voin torua itseäni siitä. :-D Tämän ongelman sainkin selätettyä ihan parilla kerralla, ja se on nyt ok ! Perusperiaatteena kulkee "liike lähtee lantiosta", vaikka se kuinka hassulta kuulostaakin. Valmentaja vitsaili mulle, että eikö mulla ole mitään heikkouksia ja vitsit mikä hauis, "ihan älytön" hänen sanojaan lainaten. Mutta alkoihan sieltä niitä heikkouksia tipahdella. Tuo olkapää nimittäin kiukuttelee aika pahasti. Ja kerrankii ku minä oon saanu kehityksen aikaan edes jossain (hauis) niin se onkiin sitten huono juttu. Ilmiselvää ettei lähetä enää mitää kauheita habareenejä vetelemään.Tiivistetysti, lievää lihasepätasapainoa havaittavissa.

Ainut mikä mua oikeesti huolestuttaa, on tuo hitsin olkapää, koska sitä ei niin vain lähetä korjaamaan. Tultiin siihen ratkaisuun, että annetaan sen alussa elää ihan omaa elämää, jolloin suositaan sen "luonnollista" liikerataa. Eli tässä tapauksessa epäluonnollista. Suurin osa liikkeistä siis tehdään vapailla painoilla, juurikin siksi, ettei väkisin pakoteta sitä tiettyyn muottiin. Olisi kuitenkin ihan älyttömän tärkeää lajin kannalta saada sitä täytettä niihin olkapäihin. Jaksan kuiteskii uskoa, että tietoisella harjoittelulla ja hieronnalla saadaan se kuntoon. Nyt kun ongelma on selvästi tiedossa, on helpompi kiinnittää huomiota siihen lapatukeen ja sitä kautta olkapään oikeaan ja turvalliseen liikerataan.


Pääpointtina tässä kirjoituksessa on kuitenkin ne vastoinkäymiset. Miten ne kohdataan? Ihan hyvin voisin lyödä hanskat tiskiin ja luovuttaa. Nyt täytyy pitää vaan pää kylmänä ja luottaa itseensä ja valmentajaan. Tälläin alussa pienetkin asiat voi tuntua suurilta mutta minusta on hienoa, että ne otetaan käsittelyyn HETI ja kovalla työllä ja itseensä uskomisella päästään eteenpäin. Tämä sama seikkahan pätee ihan kaikkiin tilanteisiin. Ja niin kauan, kun asia on omissa käsissäni, niin en hitokseen aio luovuttaa. :-)

Ja tätä samaa toivon tietysti myös muille! Vaikeuksia tulee aina elämässä vastaan, oli sitten kuinka onnekas tahansa. Ne eivät määrittele sinua ihmisenä, vaan se miten ne kohtaat ja kuinka pääset niistä yli! Oikein motivoivaa keskiviikkoa, jaksetaan uskoa! :)