Urheilulliset aakkoset

Miltä näyttää elämän aakkoset urheilijan näkökulmasta. Postaus pohjautuu Kirsin haasteeseen, mutta mä kerron nämä enemmän urheilulliseen näkökulmaan perustuen. :) Ja taas yksi oma versio! :D

A – edustaa ehdottomasti aamupalaa. Ilman kunnollista aamupalaa ei lähde päivä kunnolla käyntiin. Jos aamupala ei jostain syystä maistu tai se ällöttää, se ei ole normaalia.

B – Banaani! Paras välipala tai treenin jälkeinen herkuttelu. Nam!

C – C-vitamiini, sillä suojaravintoaineiden saanti on tärkeää.

D - Deltoids! Yksi parhaista treeneistä, koska olkapäille polttava treeni on aina taattua!

E - Esiintyminen. Tässä lajissa todella merkittävä osa kilpailuja ja menestymistä.

F - Fitness. Elämäntapa ja kisat, joihin tähdätään.

G - Gripp. Tafferin vetoremmit takaa mulla hyvää otetta ja pitoa raskaissa vedoissa.

H - HIIT-treeni. Samalla niin kauhea mutta sen jälkeinen olo on voittamaton! Kaiken sen rääkin arvoinen.

I - Intohimo. Into tehdä, kehittyä, haastaa ja jaksaa. Ilman intoa ei jaksa suorittaa kovin pitkään.

J - Jooga. Loistava kehonhuoltoon tai muuten vain rauhoittumiseen!

K - Kehonmuokkaus. Lihasta ei saa olla liikaa mutta riittävästi ja sen pitää olla oikeissa paikoissa. Kuuluu olennaisesti lajiin.

L - Lepo. Unen lisäksi tarvitaan myös aktiivista lepoa ja lepoa, joka ei välttämättä ole unta.

M - Mies. On nimittäin iso tuki, turva ja apu. Joustaa aina, jos tarvitsee ja iso kiitos hänelle kuuluukin monesta asiasta.<3

N - Nocco. Hyvänmakuinen bcaa-juoma.

O - Onnistumiset ja välitavoitteet ovat tärkeitä motivaation ja jaksamisen kannalta.

P - Proteiini! Riittävä saanti varsinkin dieetillä. Ja kyllä sen riittävää saantia seurataan ihan päivittäin, vaikka ei dieetillä olisikaan.

Q - Questbar. Toiseksi parhaimman makuinen protskupatukka. Paras on tietysti yhteistyökumppanimme Sportlifen ihanan rapeat patukat.

R - Ravinto. Sanomattakin selvää, että ruuan pitää olla oikeanlaista, sitä pitää tulla riittävä määrä ja oikeista lähteistä sekä sopivien aikojen välein.

S - Syke training center. Kuntosali, jossa tiimi treenaa ja jossa siten itsekin treenaan.

T - Tiimi eli Team Athlete Figures. Loistoporukka ja hyvä tekemisen meininki, ja jossa saa olla juuri sellainen kuin on.

U - Uni palautumisen ja kehittymisen kannalta pitää olla riittävää. 

V - Vaatteet, urheiluvaatteet nimittäin. On osittain pinnallista mutta istuvat ja mukavalta tuntuvat vaatteet ovat parhaat myös treenatessa. Siitä ei pääse mihinkään.

X - X-malli. Vartalomalli, jota Bikini fitneksessä haetaan.

Y - Yhteistyö. Meillä on tosi hyviä yhteistyökumppaneita, jotka ovat tietysti tärkeitä. Mutta yhteistyö myös tiimin jäsenien välillä.

Z - Zero sugar on pieni periaate, jota noudatan esimerkiksi erilaisissa juomissa, etteivät sisältäisi sokeria. Sama pätee ruokiin. Sen takia kastikkeet pitää valmistaa itse ja niistä tuleekin parempia kuin kaupassa myytävät.

Ä - Tähän on pakko laittaa äitiys, vaikka se ei varsinaisesti liity urheiluun. On niin suuressa roolissa ja niin antoisaa, että se on juuri minulle tärkeää. 

Muutama aakkonen jäi pois, koska olisi joutunut väkisin keksimään. Muitakin olennaisia tuli mieleen, mutta koska jokaista aakkosta on vain yksi, niin pitää karsia. Näitä on niin kiva kirjoittaa. :)