Ala-arvoista asiakaspalvelua

Miten meni, noin niin kuin omasta mielestä?

Toinen pää saksilla leikattu, toinen revitty....kuviokohdistettavassa painopuuvillakankaassa... Lopputulos kohtalaisen vino?
Kuviokohdistus kohdallaan?
Ilmatila punatulkun päällä vai päässä? Kuviokohdistettavan painopuuvillan leikkaaminen....lankasuora vai kuvion mukaan.... Entä, jos lopputulos ei istu kumpaankaan kaavaan?

No, miten meni?

Eurokankaan mielestä meni hyvin. Ainakin, jos saamaani palautevastausta on uskominen. Ei sanankaan pahoittelua, ainoastaan ylimielistä ja röyhkeää tilitystä siitä, miten he kyllä tietävät, miten kankaat leikataan. Vastaus olisi saattanut mennä täydestä, jos en itse olisi välttynyt opintolainalta työskentelemällä kangaskaupassa ja mittaamalla ja saksimalla juuri näitä verhonpätkiä. Olenhan minä ommellutkin, hääpuvusta nahkahousuihin, joten ihan eilisen teeren poika en näissä asioissa ole.

Humanistina ymmärrän Eurokankaan logiikan: mitäpä sitä asiakkaalle pahoittelemaan, kun lujaa menee ja asiakkaita rahoineen tunkee ovista ja ikkunoista.

Erikoisinta tässä oli myös se, että myyjä oli myynyt minulle kaksi 2,5 m mittaista kuviokohdistettua verhoa viiden metrin yhteismittahintaan. Yhtään ylimääräistä välikappaletta (lisämaksusta puhumattakaan) ei kassissa kuitenkaan ollut... Jokainen, joka vähänkin jotain verhojen mittaamisesta tietää, ymmärtää, ettei määrämittaa saa aikaiseksi ilman välipätkää. Eli se siitä kuviokohdistamisesta.

Vinot leikkuureunat toki harmittaa, erityisesti tuo revitty reuna. Vähintään yhtä paljon harmittaa se, ettei myyjä lainkaan kuunnellut, mitä asiakas hänelle sanoi. En halunnut metrin pätkäksi valmiiksi tikkisotkettua pakanjämää - ja volaa - sehän se löytyi kassista. Täyteen hintaan!

Kyllä. Lapset olivat ostosmatkalla mukana. Ja jos asiakas ei koko ajan ehdi vahtimaan, mitä myyjä tekee, niin näin käy. Onneksi en lähtenyt ompelelemaan verhojen saumoja samalta istumalta! Harmi olisi varmasti ollut moninkertainen.

Laitoin vielä palauteviestiketjut tiedoksi Eurokankaan konttuuriin. Sellaista asiakaspalvelua täällä meillä myhäilevässä Mikkelissä.

Ps. Sain taas vahvistusta vanhalle uskomukselle: suora palaute on aivan liian yliarvostettua. "Ei kukaan koskaan aikaisemmin ole mitään sanonut..." on yleisin vastaus reklamaatioon. Pitää paikkansa tälläkin kertaa. Mutta kun julkisesti marmattaa ja sopivasti sanomansa hästägeillä höystää, palaute saattaa mennä perille ja tavoittaa ne "muut", jotka tähän mennessä ovat olleet vain yksittäisiä, epäonnisia huonon palvelun kohtaajia. Näin se vaan maailma makaa.