Ala-arvoista asiakaspalvelua: Jatko-osa

Männäkeskiviikkona kirjoitin kipakan postauksen Mikkelin Eurokankaassa saamastani palvelusta.

En sitten tiedä, mikä on johtanut mihinkin tai onko millään ollut mitään merkitystä. Joka tapauksessa sain torstaina sähköpostin, jossa pahoiteltiin tapahtunutta, selostettiin asiainkulkuja ja vielä lopuksi pahoiteltiin tapahtunutta. Saisin lahjakortin hyvitykseksi. Olimme perheen kanssa matkalla Helssinkiin, joten en siinä hetkessä reagoinut asiaan sen enempää. Ehtiihän sitä myöhemminkin.

Eilen sitten liikkeestä soitettiin, pahoiteltiin tapahtunutta ja tarjottiin lahjakorttia. Parkkihallin ja hotellin hissin välillä ehdin muutaman sanan vaihtaa. Lopputulemani oli varsin yksinkertainen: "En tarvitse lahjakorttia, sillä en enää asioi Eurokankaassa".

Sen pituinen se. Ihan määrämitassaan, ilman kuviokohdistuksen jämäkappaletta.

Mitä tästä opin? Jatkossa ostan kankaani verkkokaupoista (mikkeliläisellä kun ei ole varaa, mistä valita). Silloin en tietenkään saa kuviokohdistusta kaupan päälle eli joudun tekemään samat hommat itse kuin nyt ostaessani kuviokohdistetut verhot palveluliikkeestä. Tosin pakkametrejä ostaessani tiedän, etten saa muuta kuin pakkametrejä.

Sellaista se on, palvelu, tänä päivänä. Kävin tuona samaisena keskiviikkona myös ainoassa paikallisessa askarteluliikkeessä ja kun olin asiani myyjälle hönkäissyt, hän ohjasi minut hyllyn luo ja pakeni takahuoneeseen. Ja tuli takaisin vasta, kun tepastelin kopinakengissäni kassalle ja vetelin lompuukin vetskaria auki. Eihän sitä liikkeen ainoalle asiakkaalle kannata mitään markkinoida, saattaisi höppänä vaikka kysellä lisää tai ihan ostoksille ryhtyä.

Toivottavasti teillä muilla on ostostenteko asteen verran antoisampaa!